lördag 21 april 2012

Ensam lördagsmorgon

Mattias är i Storvik och kör lastmaskin på folkracetävling, Amanda och Molly fick erbjudande om att sova hos mormor och morfar igår. De tackade naturligtvis inte nej. Så nu har jag en morgon helt solo. Det är ganska skönt att få en sån morgon ibland men nu har jag varit vaken sen halv 8 och jag börjar längta efter de små....
Ska ta en tur till Hedesunda eftersom det är klädbytardag där i dag på förmiddan. Ska försöka komma dit till öppning den här gången. Lyckas alltid komma alldeles innan stängning och då är det väldigt urplockat, eller så har säljarna börjat plocka ihop....
Måste även städa idag. Inte lika kul men vi ska ha 3-årskalas i morgon. Den här underbara lilla varelsen fyller på tisdag <3

Var och shoppade lite igår till hennes födelsedag. Ursvårt att veta vad man ska köpa. Det enda hon säger att hon vill ha är en radiostyrd helikopter...... Det kommer hon tyvärr inte få. Är ganska säker på att hon inte kan köra en sån.

Amanda ska till sin kompis Jonna på kalas idag på eftermiddagen. Pia får ta med henne dit, annars blir jag också kvar på kalaset. Är jag med så blir Amanda hängandes på mig och vill inte att jag ska åka därifrån. Vi testar så här så kanske hon tuffar till sig. Jag vet att hon kan vara där själv men jag verkar har någon slags "osäkerhetsinverkan" på henne :-)

Jag har fått en förfrågan om jag skulle kunna tänka mig att ha Zumba för pensionärer.... PRO:s folkhögskola som undrar. Ärligt talat så vet jag inte. Då måste jag nog öva in en hel del nya låtar med lite lägre tempo. Det beror ju helt och hållet på vilken form de är i. Men det skulle vara förbaskat kul :-) Ska fundera lite på saken.
Har bokat Årsunda för två provomgångar i maj. Väntar bara på besked för lokalhyran. De brukade ta 1000 spänn för att hyra ett dygn. Jag ska ha lokalen ca 1½ timme... Vi får se vad de kommer fram till. 
Ska bli spännande och se om det finns något intresse. Det kan ju faktiskt bli en total flopp. Jag vet iallafall två som kommer men de är från Färnbo :-)

Nu ska morgonrocken av och kläderna på. Snart avfärd mot "Häsunna".

Njut av helgen!

Inga kommentarer: