tisdag 24 april 2012

MollyPollys dag idag

Idag är det 3 år sedan våran lilla solstråle Molly kikade ut. Den dagen var det så himla varmt och skönt ute. Jag minns hur jag gick här hemma med värkar. Ibland överlycklig över att hon äntligen skulle kika ut (8 dagar över tiden), ibland livrädd eftersom jag trodde att det skulle bli lika jobbigt som första gången.
Mia var här och lekte med Amanda lite grann, minns hur de satt i sandlådan och grävde, stack iväg och köpte glass (Dajmstrut :-) ) och vi satt sen i solen och åt. Eller.... jag tror jag åt halva innan jag stånkade vidare =0)
Sen åkte vi in i 5-tiden, jag åt en hamburgare vid SOS-kiosken, vidare upp på förlossningen, blev undersökt och "godkänd" för att bli inlagd. Eftersom jag var så himla rädd efter förra förlossningen och hade gått på Aurorasamtal så var de alldeles alldeles extra uppmärksam på hur jag kände inför allt. De lovade mig dyrt och heligt att jag inte skulle behöva uppleva en sådan förlossning igen=0) Det kändes tryggt! Jag tog ett bad och sen drog det igång på allvar. Hej vad det gick =0) Jag efterfrågade epidural men till Mattias sa de i smyg att de inte skulle hinna sätta någon sådan.
I 23-snåret var hon ute. Alldeles underbar och liten och söt. Gospluttan!

Det känns konstigt att det är 3 år sedan. Känns som det är nyss. De utvecklas så fort. Jag tänkte på det idag när hon stod och förklarade för mig hur hon skulle bygga en fågelholk och sätta upp i trädet. Hon skulle skriva namn på den oxå så att fåglarna kunde veta att det är hon som har byggt den =0)
När hon idag satt vid datorn och skrev Molly, Amanda, mamma. Hon tog hjälp av CD-ord som ligger på dator som läser upp ljuden och orden när de är klar. Rättade sig själv när hon hörde att det blev fel.
När sådana saker händer blir jag verkligen påmind om att hon inte är en liten bebis längre.....

Eftersom släkten var här och firade henne i helgen har det varit lugnt i dag. Vi grattade naturligtvis henne i morse med paket och frukost på sängen. Sen har Mattias varit hemma med dem. Amanda är jätteförkyld och då fick Molly oxå vara hemma.

Nu är det 1½ vecka kvar tills vi åker och nu är det som så att fram till Kristihimmelsfärd (17 maj) så kommer jag sammanlagt jobba 4 dagar på skolan........  Nu blir det vab två dagar, nästa vecka är vi ledig må-tis, jobbar on-to, åker till Cypern fredag och blir borta hela veckan därpå. Sen är det helg när vi kommer hem. När det sen blir måndag så åker jag till Stockholm på konferens och blir kvar till tisdag, jobbar onsdag och sen är det "Kristi" på torsdagen,  då vi naturligtvis är lediga, ledig fredag oxå. Så det känns som att jag kommer tillbaka på allvar först 21 maj :-) Känns helgalet.

Konferensen i Stockholm ska bli så himla rolig. Jag och en kollega ska åka ner med två elever. Den heter Framtidens Lärande 2012 och handlar om hur den digitala tekniken i skolan kan komma att se ut i framtiden. Det ska bli kul att komma ner och kanske få lite inspiration.
Dock har jag bara 3 arbetsdagar på mig för att kunna förbereda mig inför det hela. Fast å andra sidan vet jag inte HUR jag ska förbereda mig heller.....

Ny Zumbautmaning har jag oxå dragit på mig.... Har bokat IP i Årsunda och ska ha två gånger där i maj. Skapade ett evenemang på Facebook igår och det är redan 34 som har klickat i att de ska komma.... Det känns kul men samtidigt blir jag så där galet nervös. Här hemma känner jag ju nästan alla och det gör inget om jag tappar bort mig. Årsundafolket kanske är jättepetiga och blir förbannad om jag inte är proffsig nog.... Fast då kan de ju välja att ge fasen i och komma =0) Fick i alla fall ett meddelande från en kvinna i Årsunda att hon tyckte det var roligt att jag ville komma till dem och önskade mig välkommen. Det värmde :-)

Nu ska vi ta och äta cheesecake. Har testat nått nytt. Det skulle vara typ som kladdkaka i botten. Tog inte den kladdisen som stod i receptet utan tog den underbara som jag skrev om  förr. Den övre delen är som vanlig cheesecake med philadelphiaost, grädde och ägg och är smaksatt med lime. Kan bli gott, kan bli flopp. Vi får la se.

Uj uj, det blev ett långt inlägg. Har ni kommit hit har ni varit tålmodiga =0)


Ha en bra kväller!

1 kommentar:

Elin sa...

Alla Årsundabor är snälla :) Inget att oroa sig över.