måndag 9 april 2012

Annandag påsk


Påsken börjar lida mot sitt slut. En dag till och den kommer bestå av hemmapyssel, 6-årskalas och Zumba. I går var jag och köpte dessa nya skönheter. Kanonsköna! Jag hoppas verkligen att de håller måttet.

Mina gamla har blivit så utslitna så jag vrickar fötterna av och till :-)

En liten summering av påsken:
Skärtorsdagen bjöd på 50-årsfest. Kanonroligt var det! God mat, gott vin, trevligt folk och trevliga besked. Självaste födelsedagsbarnet och hennes stora kärlek avslöjade att de ska gifta sig i sommar!
Jag och "jobbarkompisDaniel"  hade varsit extra uppdrag. Daniel och några tjejer från skolan körde en liten "allsångsdans" till Michel Telós Ai Se Te Eu Tego. Jag fick till uppdrag att köra två Zumbalåtar med festfolket. Det var så himla kul. De flesta var med och dansade, kanske berodde på vinet:-)

Långfredagen blev lång..... Var inte klen men sååååå himla trött. Låg i soffan och såsa fram till eftermiddan då vi åkte till mamma och pappa och åt mat. Sandvikarna och morfar var oxå där. Amanda och Hampus fick varsin duk som morfar Frans vävt!!!!! Han är 90 år!!!!!! Jag blir så himla imponerad av den gamle mannen. Jag vill oxå vara pigg och fräsch när jag är 90!

Påskafton var fiskedag för Mattias. Amanda åkte till Felicia och lekte, jag och Molly åkte till Årsunda och tittade på konst och sen vidare till Valbo. Liiite shopping blev det :-)
På kvällen åt vi mat hos Mattias föräldrar. Mia, Jocke  och Markus var oxå med. Och Olle :-) Lillbäsen som inte kommit ut än. Fasen va mysigt det ska bli  med lite smått i släkten igen.

I går tog vi en långpromenad på förmiddan. Tjejerna åkte på fyrhjulingen. Har varit lite skeptisk till den där men den är verkligen ett bra påfund när man vill ha med tjejerna på långpromenad.
Hem och duschade sen. Mitt på dan blev jag upphämtad av Pia och vi drog iväg på "vuxenshopping". Vi åkte till Valbo utan barn! Hur ofta händer det?!?! Skorna var det enda fynd jag gjorde men det var så skönt att strosa omkring där i lugn och ro.
Mattias och tjejerna plockade upp mig i Valbo och vi åkte sen vidare till Gävle på 14-årskalas. Mat och tårta bidde det där.

Mat och godis i massor har det blivit. Har börjat dagarna med inställningen att det ska gå bra och ätit en bra frukost. Men sen har det iallafall spårat ur..... Men i morgon måste jag vara tillbaka på banan igen. Nu är det inte långt tills bikinin ska på och kroppen skulle behöva tömmas på lite fett ;-)

Nu ska jag ta mig en tur med dammsugaren. Det är konstigt att det blir så skräpigt trots att vi knappt varit hemma.

Ha det bra!

Inga kommentarer: