fredag 2 september 2011

Uppåt

men det känns neråt :-( 1,1 kg upp. Men jag vet vad det beror på och tänker bara lägga några minuter på att sörja det. Det är bara att fortsätta äta =0)

Veckan har varit bra i övrigt. Vi kalasade som sagt i tisdags, i onsdags var det Zumba och i går tog vi det bara lugnt, tog en joggingtur efter att tjejerna lgat sig. Var sååååå himla trött men masade mig ändå iväg. Tur var väl det för jag lyckades beta av turen men en tid på 6 minuter per kilometer. Det var en skön känsla för jag har aldrig lyckats komma under 7 min/km förr. Det flöt på så himla bra.
Det kanske är så att när man tror att det ska gå som sämst går det bäst =0)

Nu ska jag bege mig iväg och lämna barn och jobba "lite". Jag har ett väldigt snefördelat schema. Måndag-onsdag har jag 1-2 lektioner per dag (beroende på vilken vecka det är) och torsdag-fredag är knökfulla från start till slut. Hade gärna sett att det var tvärtom. Bättre med rivstart i början och trappa av mot slutet. Är ändå tacksam för att jag kan sluta runt 1 varannan fredag. Det känns bra.

Ha det bra!

3 kommentarer:

Savannah - FETTOKRIG sa...

Därför man egentligen ska skita i vågen för i slutändan handlar det om hur man känner sig!

Bara fortsätta kriga :) heja heja

Furulundskan-Bettan sa...

Åh, vad jag känner igen mig. Är så less på vågen nu. Vet att jag gått upp 6-7kg under sommaren.. Tyvärr!
Haft noll karaktär, brukar jag ha. Och denna envisa förkylning gör ju inte saken bättre heller :( Orkar inte ens cykla med barnen till dagis..

Lycka till!!

Hovika sa...

Tråkigt men du har gjort ett bra jobb, det var säkert bara tillfälligt på vågen.