torsdag 29 september 2011

Müsli....

Har börjat göra egen müsli. Blandar linfrön, nötter, solrosfrön, havregryn, kokos,, torkade aprikoser och/eller russin, agavesirap och vatten. In i ugnen och torka. Blir så jädrans gott, har banne mig blivit beroende. Fetyoughurt och "Lisamüsli" är en stående frukost just nu.... tills jag hittar någon ny favoritfrukost. När jag får en favvis blir det lite som att jag överkonsumerar och tillslut tröttnar.

Idag MÅSTE jag verkligen ut och röra på mig. Kanske en joggis i afton. Mattias har jobbat måndag och tisdag kväll så då bidde det inget. I går var det kalas så då fyllde jag bara på kroppen istället =0)
Problemet är att jag känner mig helt slut i kroppen, ungefär som när man börjar bli sjuk. Måtte det inte vara nått på G. Ska iallafalla göra ett försök att komma iväg. Det är ju varmt som en ljum sommarkväll ju så man måste passa på.
Ungarna är ute i sommarklänningar och leker.....

Fredag i morgon.... Den här veckan gick oxå fort. Lite panik börjar jag få eftersom niornas omdömen ska vara färdiga 10:e oktober. Jag hinner ha dem 3 lektioner före det.... och då menar jag totalt denna termin. Inte mycket att bygga omdömen på. Har nästa lektion med dem nästa fredag.(har dem varannan vecka) Vill verkligen inte sitta hela helgen och skriva.
Den 10:e, då jag hade tänkt sätta mig och skriva på planeringstiden, har jag blivit kallad till ett möte i Sandviken, så hela det passet går åt fanders.... Känner mig lite orolig för hur jag ska hinna.

I morgon tar vi nog en tur till Sandviken efter jobbet. Det är Stora Träffen så jag tänkte ta mig en shoppingtur med brudarna och sen möta upp Mattias. Virke ska inhandlas och kanske vi tar och käkar någonstans innan vi åker hem.

Inga allvarligare planer för helgen. Amanda ska på Felicias 5-årskalas på lördag förmiddag. Annars ska jag nog bara njuta i solen. Mattias ska väl snickar förstår jag.....

Vägning i morgon oxå.... Ujujuj, hur ska det gå efter gårdagens tårtfrossa????? Det visar sig i morgon bitti.

Ha det gött!

Inga kommentarer: