tisdag 27 september 2011

Morgonblogg

Herregud! Klockan är tio i 7 och jag har tid över för lite bloggande. Mornarna brukar alltid vara hur stressiga som helst.

Redan tisdag, det var ju alldeles nyss..... tisdag =0) Amanda ska på Zumba i kväll. Hon längtar redan.

Helgen var lugnt och skön. Amanda var som sagt med Felicia & co till skogs. De blev kvar länge och Amanda hade varit måttligt road =0) Hon hade mest suttit i Doris knä och undrat om de inte skulle åka hem till Leo (kaninen).
Efter att jag hämtat henne,efter lek med Leo, körde jag Amanda och Molly till mamma och pappa där de skulle sova.
Jag och Mattias drog in till Gävle och åt på Akropolis,en grekisk restaurang. Det underbart gott!!! Åt kycklingfilé fylld med soltorkade tomater och fetaost. Till det fick man limesås och klyftpotatis. Åt några pottisar och (hör och häpna) vitlöksbröd. Det smakade oxå bra =0)

Efter äteriet såg vi Jägarna. Den var riktigt bra. Uppföljare till tidigare succér blir sällan bra men här hade de lyckats.
Hade tänkt att jag inte skulle äta någe godis. Men det blev så och jag ångrar mig inte en sekund =0) Köpte smågodis och det var så förbaskat gott.
Tjuvvägde mig i morse och förväntade mig ett stort + eftersom det är en gammal tradition =0). 4 hg upp..... Kändes helt ok med tanke på att jag åt vitt bröd, potatis och godis..... Det tappar jag nog i veckan, hoppas jag iallafall.
Söndagen var väldigt lugn. Barnen var hos mamma och pappa, Mattias satt i ny ytterdörr, jag klippte gräs, en tur på skördemarknad och sen fram och åt mat hos mor och far. Sen var den dagen liksom slut.
Brorsan var oxå där med Hampus och Nellie. Var säkert en månad sedan vi träffade dem. Nellie gick omkring för fullt nu. Nu är liksom bebistiden över även där. Satan så fort det går.

Då var det dags att borsta gaddarna och dra mot dagis och jobb. Har en ganska skön dag. En lektion på morgon och sen har jag planering resten av dan. Tisdagar är väldigt "lektionsfattiga". Ska till Sandviken på ett möte 14,30 och före det tänkte jag att jag skulle försöka komma iväg och köpa elvispar till hemskunskapen. Men vi får se om jag hinner undan med det jag tänkt göra innan jag åker.

Ha en härlig tisdag. Det ser ut som att det blir sol.... Härligt!

Kram Lisa

Inga kommentarer: