tisdag 20 september 2011

Det känns otroligt bra!!!

I går tog Vikt Väktarna plats i mitt liv igen. Tanken var att jag skulle köra via ShapeUp Club men jag började längta efter VV:s verktyg istället.
Det kändes som att träffa en kär och trygg gammal vän =0) Jag VILL fortfarande äta LCHF men det går banne mig inte. Sedan jag drog ner på fett så har jag till och med kunnat äta ägg. I morse blev det en frökuse med ägg på. Höll mig mätt länge på den.

Något som jag märkt av sedan jag drog ner på fettet är att min hy inte är lika fet längre. Låter kanske galet men jag känner mig mycket renare i ansiktet.
Nu kör jag så här och så får vi se vart det barkar iväg...... potatisen, pastan och riset kommer dock att få stå åt sidan för jag känner att det drar igång mitt sockersug.

Har rast just nu och äter ett TADA - äpple. Har inte ätit en frukt sedan april. Guuuuud så gott det är. Nu upptäckte jag att jag faktiskt saknat frukt.
Nu ska jag testa ett nytt program som jag laddat ner till datorn och som jag vill testa med barnen.
Det är ett alternativt lärverktyg som är bättre än det vi använder nu. Sen återstår bara att övertyga ladyn i kommun, som strider för det gamla, att vi ska få byta. Tyvärr så har jag redan klampat henne på tårna i andra frågor så jag kanske ska avvakta lite =0) Kan aldrig hålla tyst när jag tycker nått är galet......

Ha en härlig tisdag!

Lisa

Inga kommentarer: