onsdag 7 september 2011

Oooonsdag

Det är en härlig dag. Det betyder att jag får skaka rumpa och rulla höfter. Vad vore livet utan Zumba??? Men jag kände mig jäkligt trött i kroppen idag. Armar och ben ville inte dit jag ville lika snabbt som jag hade tänkte =0) Men svettig blev jag iallafall.

Igår var det tänkt att Amanda och Felicia skulle börja på Zumba i Hedesunda. Jag var till Kungsgården på eftermiddagen på ett möte och "blåkörde" hem, slet med mig en pizza och kebabsallad från pizzerian, hämtade kidsen och hem och åt. Då såg jag att jag fått ett sms från Pia - Felicia hade feber, ingen Zumba för henne. Då ville inte Amanda heller....... och jag som så gärna ville. Erbjöd mig till och med att vara med henne och dansa. Men nej, det kändes för läskigt när det inte var någon som hon kände där.
Kändes lite pinsamt att vi in inte dök upp eftersom jag snackat till mig de här två platserna till A och F. Egentligen är det från årgång 05 och uppåt men de här bruttorna är ju födda 06. Men det var ok, de har ju faktiskt dansat förr. Så vi kör en testomgång nästa vecka istället.....

Veckan går fort. Torsdag i morgon. Snart dags för vägning. Har skött mig bra med maten, sprungit, promenerat och Zumbat men kroppen känns "fluffig" (älskar det ordet ;0) Vet inte vad det beror på, det kanske är "rester" kvar efter förra veckans kolhydratfrossa.

Helgen som var var väldigt lugn. Slöa HELA helgen. Vi var till lekparken men där slöa vi oxå. Ungarna lekte och vi låg på en filt på gräsmattan. Pia och Felicia var förbi och lekte några timmar oxå.
Avslutade helgen med kaffe hos mamma och pappa. Sprang hem, det hann bli mörkt innan jag var hemma men attans så bra det gick att springa då. När jag kom hem kändes det som att jag hade kunnat fortsätta ett tag till.

Till helgen är det dags för 30-års partaj. Det är Markus, Mattias brorsa, som ska firas. Tyvärr får det bli en lugn tillställning för min del. Vi kommer har tjejerna med eftersom vi inte har någon barnvakt. Mamma och pappa åker till Kroatien.... Så de får bli med men det får bli tidig hemgång, annars blir de väl omkullsprungna av alla fylleben =0)

Nu så, dags att gå till sängs.....

Natti natti!

Lisa

Inga kommentarer: