söndag 2 november 2014

Då kör vi igen!

Japp! Nu är höstlovet över. Fort gick det. Och allra sämsta avslut. Jag har mölat i mig en en 70 procentig chokladkaka! Fy farao! Men jag var så vidrigt sötsugen.
Vet inte vad det kom ifrån men kom gjorde det och självklart hade jag götta i skåpet. Det är banne mig omöjligt att ha något hemma.
Skäms som en hund!

Har precis fyllt i ny ansökan om gymkort så jag kanske blir av med den där chokladkakan snart..... Kom dock inte iväg nå i torsdag. Jo, jag kom iväg men jag kom inte in. Hade tagit fel kort. Tog mitt gamla gymkort.
Jag åkte INTE hem och bytte. Istället åkte jag hem och duschade, åt lunch och sen vidare för lite kafferep hos Johanna ;0) Det var bättre!

I fredags var vi på LasseMajas detektivbyrå. Den var väldans bra och kan varmt rekommendera den. Barnen älskade den!
Efter det hann vi med lite shopping.
Lite nya kläder till damerna. örhängen till mig.
Fick även vara med och "smakråda" inför fin gala. Vi hade nämligen Ucka och Wilma med oss och Ucka har blivit inbjuden till Fotbollsgalan nu i november.
Vi spanade in örhängen till dess.
Jag vill oxå gå på gala!
På kvällen hade vi matgäster som stannade in på natta.
Gött och trevligt!

Igår hade Molly Elsa här. Amanda skulle ha haft Wilma här men hon blev sjuk.
Mattias snickra bastu. Jag gjorde allt och inget.
På eftermiddagen hade vi urnsättning och sen var det ljuständning i kyrkan. Efter det mat hos mor och far med släkten.

Idag fortsatte snickrandet av bastun och sen på eftermiddagen åkte vi iväg och tittade på förödelsen efter sommarens skogsbrand. Läskigt och kusligt när allt var svart och dött!

Nu är det soffläge och jag försöker få igång hjärnan inför veckan.
Vet inte om den riktigt har förstått att det är jobbdags i morgon.
Men det blir nog bra när vi väl är där.
Har gjort i ordning en liten "virtuell enkät" till mina elever. Det ska bli spännande att testa den i morgon.

Kram!
 

Inga kommentarer: