söndag 23 november 2014

Söndag

Jag är helt bortkollrad!!!!
Det är ju måndag i morgon och mina vabbdagar har verkligen fått mig att tappa greppet. Jag ska ju jobba i morgon, nytt område inom teknik på tematiden och jag är ju för sjutton inte en klar med förra veckans tema.
Vet knappt vad vi ska göra i morgon. Måste få hjärnsubstansen i rörelse igen! Men hur?!?!?!

Måste erkänna att jag och Molly hade det ganska mysigt under våra dagar här hemma.
Hon fräschade på sig ganska bra på torsdagen och på fredagen var det full fart igen. Släpade till och med med henne till gymmet på förmiddagen så fick jag mig en genomkörare där.
På kvällen var de hos farmor och farfar där de även sov över. Jag och Mattias var på Tacobuffé i Sterte. Lugnt och trevligt!
Jag var chaufför eftersom jag hade lovat ut ett Zumbapass på lördagen. Det var fotbollslaget som skulle ha lite säsongspartaj och började dagen med träning. Vad de inte visste var att första timmen skulle vara Zumba!
Det var sååååå skoj och grabbarna dansade med ett leende på läpparna. Det var så roligt att ALLA gav järnet. Ingen gjorde sig löjlig eller vägrade vara med!
De var verkligen jätteduktiga!
Fler såna uppdrag tack! ;0)

På eftermiddagen skjutsade jag Cecilia till Våla och sen hem. Låg på soffan nästan hela eftermiddagen och kvällen. Var helt slut! Sov till och med en stund.

Idag har dock krafterna funnits på ett annat vis. Har inte gjort några stora projekt men huvudet har fått med sig kroppen på ett annat sätt.
Amanda har varit hos Wilma.
Vi andra tog en fika hos svärisarna där även Mia och Olle var.
En sväng till Sandviken och handlade några ljusslingor, hem och fika med mor och far som kom förbi och sen var dagen slut.

Nu var det bara det där med att få styr på kommande vecka, både jobbmässigt och privat.
Alla ordinarie aktiviteter som fotboll, scouter, gymnastik, barndans och Zumba. Till det ska vi denna vecka lägga till en föreläsning med Tobias Karlsson på tisdag, föreläsning med Helena Harrysson+föräldramöte onsdag och ännu ett möte i Sandviken på torsdag.

Veckan därpå är inge bättre: möte i Kungsgården måndag, föräldraråd onsdag, kurs i Gävle torsdag och sen är det salsakurs i Stockholm lördag och söndag. Dessutom ska jag ha en praktikant hos mig. Fast det ser jag bara som en fördel. Hon ska få jobba, he he he.

Men jag ska försöka ta en dag i taget. Försöka njuta av att det blir advent. Plocka fram julgrejer. Baka peppisar och lussebullar.

Just för stunden ska jag planera veckan, duscha och titta på Maria Lang. Sen måste jag nog sova.

Kram på er! 

Inga kommentarer: