söndag 9 november 2014

Jag har blivit med glasögon!

Japp! Det känns som domedagen!
Har märkt av att min läsvärld bit för bit blivit suddigare. Alldeles som när man vaknar på morgonen och man har morgondis i ögonen.
Texterna i böcker och tidningar har blivit så oklara.......

I augusti testade jag kollegans läsglasögon. Snabbt la jag dem åt sidan. Det blev så klart och tydligt när jag läste. Men jag ville inte inse faktum......

I fredags var jag och Amanda in till stan och shoppade. Jag slog till på ett par billiga läsisar och oj så bra jag ser nu när jag läser.
Frågan är bara hur mycket jag kommer använda dem. Det är så bökigt att kånka omkring på dem. Hemma är det väl inga problem men på jobbet kommer jag antagligen lägga dem på massa olika ställen och sen så är de borta.
Gissar att de inte kommer bli använda så mycket just av den anledningen.
Dessutom känns det så underligt att ha något sittandes i ansiktet.

En ny era i mitt liv har börjat, men jag gillar det inte.......

Kram!

Inga kommentarer: