fredag 7 november 2014

0,1 kg ner.....

Det här med vikten..... Och kosten...... Och hälsan
Har inte vägt mig sedan vi for iväg till Cypern. Det brakade ju lös lite grann där. Sedan försökte jag ta tag i det igen.
Det har gått sådär.
I veckorna går det bra.
Har unnat mig "LCHF"-gotta på helgerna. Grejen är den att det är en hel del kolisar även i sånt, eller "låtsassötning" som även triggar igång och får mig att överäta.
Så därför har det tagit ett tag att tappa det där jag la på mig.
Ställde mig på vågen idag eftersom det är ganska precis en månad sedan vi åkte. Vägde ett hekto mindre nu än då =0)
Det var ju glädjande. Då kanske jag är på banan igen.

Åter igen är det träningen som behöver ökas på.
Kommunen uppmanar oss att skriva upp antalet minuter vi rör oss per vecka i en aktivitetskalender och sedan är man med i utlottningen av priser.
Satte upp den i personalrummet så nu hoppas jag att vi kan peppa varandra där på jobbet.
Drog även igång en egen liten "aktivitetspepp".
De som vill vara med lägger 50 kr i en pott, vi skriver upp våra tränade minutrar i aktivitetskalendern och till jul drar vi en vinnare som får hela potten.

Jag hoppas på att få köra lite Zumba idag på skolan.
Eleverna i 1-3:an har två och två fått planera egna lektioner. Varje vecka drar vi ett par ur högen och ett par skrev upp Zumba. Det är de och ett par till som är kvar.
Det är inte så dumt att få beta av motionen på arbetstid =0)

Idag står det shopping på agendan.
Hela fem presenter ska inhandlas. Tror jag har lite humm om vad jag ska köpa men vi får se, det kanske dyker upp något annat kul att inhandla.
Hinner jag hem så har jag date med kusinerna på gymmet. Kan var det bästa sättet att umgås ;0)

Ha en bra fredag i snön!
Kram!

Inga kommentarer: