tisdag 16 september 2014

Tisdag afton

Idag har det varit sjå hit och dit, tider att passa (och missa), inhopp för sjuk kollega och saker som händer så man får ställa in något annat.
Men det är bara att inse att det är livet och jobbet när det snurrar på som värst.

Avslutade dock dagen med en skön promenad ihop med kusin Johanna och sedan fikade vi med våra fyra "småtjejer". Mysigt!

Försöker få styr på kosten och har insett att jag måste få bukt med sockerdjävulen (igen.....) 
Jag måste helt enkelt ta bort allt som triggar och det är "tyvärr" kolhydraterna. Vet att det är bra kost men jag vill kunna äta frukt och grovt bröd men det går inte. Frukt gör mig hungrig och sötsugen. En brödbit ger mersmak och jag tar en till och en till och en till......
Pasta, potatis och ris saknar jag inte ett dugg och står mer än gärna över. Det är det andra som blir svårt..... 
Men jag vet att jag mår bättre av att avstå. 
Hur det sedan bli med vikten vet jag inte. Sist jag tog bort kolisar helt gick jag först ner men sen blev det stopp. Vi får se hur det går.....
Har kört stenhårt med den ostpanerade omeletten. Det är så vansinnigt gott!

Nu ska jag kura ner mig i sängen.
Ny dag i möra!
Tjejerna ska på dans. Jag har Zumban. Det blir en bra dag ;0)

Kram!


Inga kommentarer: