söndag 28 september 2014

Söndag utan ångest

Ja, det är sant! Jag har inte längre söndagsångest. Kan bero på att jag trivs så förbaskat bra på jobbet.
Dessutom är det kortvecka med fin knorr på slutet ;0)

Helgen rasade på, precis som jag anat.
Fredag blev som det var tänkt. Firade "svärsonen" efter jobbet.
Hem och åt smarrig mat och drack smarrigt vin. Mattias hade köpt med någe gottigt som han hittat.
Lagade till fetaostfylld fläskfilè och vitkålsgratäng. Jag fullkomligt älskar vitkålsgratäng! Det är galet gott. Molly är lika förtjust som jag så jag fick slåss om formen med henne ;0)
Sen kikade hela familjen på Frost. Eller..... hela familjen kikade inte. Mattias somnade i fåtöljen.

Lördagen var inte kul att vakna till.
Ont i halsen och kli i öronen...... Förkylning på ingång.
Packade lite, skjutsade Amanda på kalas, jag och Molly for efter det vidare till Valbo.
Väl hemma igen packade jag lite till och gjorde i ordning efterrätt.

På kvällningen for vi till Dan och Amelie och åt världens godaste älgstek och svampsås.
Amanda njöt av maten kan jag lova. Hon mmmmmm:ade och berömde maten så värdparet nästan blev generat ;0)
Kände mig ganska risig när jag satt där.
Åkte hem i tiotiden med damerna. Övriga sällskapet satt kvar och for sedan vidare till Udden på galej.

Idag var halsen inte alls bra när jag vaknade. Hes och det sved som satan. Har känt mig febrig hela dagen.
Har ändå påtat på lite, kört till kalas igen, hämtat byrå hos morfar Frasse, varit på höstmarknad och sen avslutade vi med gomat hos svärisarna. Svärfar fyllde år.

Önskar att jag haft energi till att komma ut och röra på mig mer men det har helt enkelt inte funnits ork. Tiden har väl heller inte riktigt funnits.
Motionen har verkligen blivit lidande! Det är onsdagar och fredagar som jag har fått mina Zumbapass men sen har det varit dåligt.
I och för sig hann jag med en femma i spåret förra måndagen när Molly spelade fotboll.
Ok då, tre pass blev det i alla fall förra veckan ;0)

Nu känns det som att jag skulle kunna somna utan problem. Jag hoppas det. Annars brukar söndagarna vara svåra att somna på.
Har en fasligt lång "to do"-lista den här veckan men det ska nog gå bra att beta av den. Har ju något kul att se fram emot när den är klar ;0)

Hoppas ni har haft en bra helg!

Kram på er!


Inga kommentarer: