måndag 1 september 2014

Måndag

Helgen rusade förbi.
Kalas i dagarna tre.
Fredag - Mattiaskalas med släkten.
Lördag - kräftkalas på byn. Skulle bara vara kvar och äta. Kom hem halv 3......
Söndag - 6-årskalas för Elvira.
Kan lova att det gick fort.

Nu är det måndag igen och jag har varit till tandläkaren.
Jag AVSKYR verkligen att gå till tandläkaren men efter idag kanske jag kan tänka mig att ändra inställning.
För några år sedan när jag var dit rabblade tandhygienisten upp typ ALLA fel som fanns i min käft. På henne lät det som att tandemaljen snart var borta, tandlossning var nära, tandsten, flera början till hål osv..... Jag gick därifrån och nästan grät.
Det dröjde typ 1½ år innan jag vågade mig dit igen. Då var mina tänder fina.
Sen gick det ett år till, tänderna fortsatte att vara fina.
Sen gick det nog två år och idag var de fortfarande fina.... Jag undrar vad som hade hänt den där gången allt var skit.....
Blandade hon ihop mig med någon annan eller hade hon en dålig dag?
När jag idag frågade om allt det där som hade varit så dåligt såg tandläkaren ut som ett frågetecken. Jag hade fina och friska tänder!
Skönt som tusan och jag behöver inte komma tillbaka förrän om 2 år, om jag inte får några besvär förstås.
Det borde egentligen firas.
Dessutom hade jag samlat på mig två tandvårdsbidrag så jag betalade bara 475 spänn!
Det borde också firas ;-)

Firar med att lägga mig tidigt. I går somnade jag före 21. Var sjukt trött efter lördagens bravader. Somnade som en stock och som vanligt efter en sen natt har jag sviter även dag 2 efter festen. Trött, håglös, ont i huden och svullen.
I mor´n är det tisdag och då är livet tillbaka ;-)

Söv gött!

Inga kommentarer: