söndag 14 september 2014

Söndag igen

Japp, helgen är över och den har varit lugn och skön. Känns helt ok att jobba i morgon. Har en galet rolig F-1:a i skolan som ger mig både glada skratt och hjärtklappning ;-) Har det hur bra som helst åp jobbet just nu men jag kanske ska vara försiktig i mina uttalanden....... Det kan vända snabbt!

I fredags hade vi huset fullt av tjejer. Amanda hade tre kompisar med sig hem efter skolan.
Efter ett par timmar kom även Molly hem efter att ha varit hos en kompis hela dagen.
Två av A:a kompisar droppade av mot kvällningen men en blev kvar över natten ;-)
Vi var dock sjukt trötta allihopa så vid 21 var alla nedbäddade.....

I går lekte alla tre så bra här hemma fram till strax efter lunch. Då åkte Amanda och kompisen vidare hem till henne.
Molly och jag tog en promenad/cykeltur till Mattön och skulle hälsa på Elsa men det var ingen hemma. Vi testade några stigar i Mattöskogen istället i ett försöka att hitta kantareller men vi hittade inte en enda.
Vi gick hem och duschade, Amanda hämtades och sen gick vi över till svärisarna för att fira Markus. Smörgåstårta, gott vin och smarriga pajer till efterrätt.
Även i går somnade vi tidigt!

Idag har vi begravt Larsson. Vi grejade och påtade och fick tillslut till det så att alla var nöjda och glada.
Sen cyklade vi till Café Udden och åt lunch. Ringde till Cecilia och bad henne koka en termos kaffe så när vi var färdigätna cyklade vi vidare till Åsbyvallen i sällskap med kaffekokerskan.
Där ute är det så fint! Vi satt i solen och drack kaffe och verkligen njööööt i solen.

Sen har vi röstat och ätit Pulled Chicken. Blev oerhörda mängder så vi har nog mat för hela veckan;-)

Det känns otroligt bra att gå in i en ny vecka och veta att vi är två här hemma! Det känns så mycket lättare att kunna göra saker och ting och tacka ja till sånt som jag vill göra.

Nedräkning inför resan har börjat litegrann. Känns så skönt!
Mamma och pappa är i Kroatien just nu och har inte så värst bra väder. Måtte vi inte råka ut för samma sak! Jag vill ha sooooool!
Vi har det visserligen här hemma nu också men det är något speciellt med sol, bad och god mat när man är på semester!

Nu ska jag följa valvakan. Jag har bara två krav efter valet: 1. Att få se minimalt av SD. 2. Att få se minimalt av Jan Björklund.
Då är jag nöjd!

Kram på er!

Inga kommentarer: