fredag 19 september 2014

Fredag!!!!!!

Det är fredag! Helt fantastiskt! Som jag har väntat ;0)
Trots den mest intensiva veckan någonsin pga sjukdom bland personalen och ingen vikarie, så har det varit den bästa på länge.
Mina små gosefisar i klassen har på allvar börjat komma in i skolans värld och det har gjort så fina framsteg.

Veckan har också känts extra bra eftersom vi äntligen är två vuxna här hemma. Det känns skönt att vara en familj fullt ut igen.

Tog även och drämde till med ett minus på vågen.1,1 ner den här veckan.
2,4 på två veckor. Känns fasligt bra! Måtte det hålla i sig. Förväntar mig inte 1-kiloskliv varje vecka men ett halvt vore bra.

Tar och betar av ett Zumbapass med barnen idag sista lektionen sen tar jag helg på riktigt. Ska BARA slappa!
Skulle behöva putsa fönstren men en kollega säger att man "etter gammalt" gjorde det runt älgjakten. Så får det blir. Man ska lyssna på kollegor som är äldre och visa. Varför bryta en gammal sed????? ;0)

På eftermiddagen ska jag skjutsa iväg Amanda på hajk med scouterna.
Min lilla lilla tuss ska iväg på äventyr utan sin mamma!!!!!
Helt ofattbart. Hon är verkligen stor på riktigt nu!
Den här veckan har hon varit stor och förståndig på riktigt!
Istället för kvällsagan har hon velat göra läxa. (Hon har till och med bett "fröken" Eva om mer läxa för den första blev hon klar med första kvällen).
Hon har städat sitt rum.
Hon har duschat och tvättat håret utan att vi tjatat.
Hon har plockat undan efter sig vid maten.....
Jag är mållös! Jag njuter så länge det varar.

Jag längtar lite efter den sommar som var. 
Bjussar på en härlig Mollybild <3 nbsp="" p="">

Puss på er!

Inga kommentarer: