fredag 5 oktober 2012

Segaste förkylningen någonsin

Blir tokig på den här förkylningen. Det verkar vara ett evighetsjobb att bli av med den. Det halsonda har äntligen gett med sig (så idag kan jag äntligen dricka kaffe till frukost) men näsa och huvud är som en öm boll. Antar att det är bihålorna som spökar. Hela ansiktet är alldeles ömt.
Vanligtvis när jag är förkyld brukar jag köra med nässpray för barn. Det är enklare att sluta då. Blir lätta beroende av nässpray. Men den här gången funkar inte det.....

Underbart väder idag. Jag och mina små bönor ska idag ägna oss åt min nya fritidssysselsättning. Törs inte säga vad det är förrän jag ser resultatet av det hela ;-) Kanske lägger upp lite bilder när det börjar bli resultat.
Ett av våra underbara barn vaknade på dåligt humör i morse och hon talade om för mig att jag är jättedålig på det jag pysslar med...... Hmmmmm, får väl öva på att bli bättre då =0) Fast å andra sidan kom hon sen när hon lugnat ner sig och kramade om mig och sa förlåt.

I helgen ska vi (iaf jag och barnen) vara lugna och fina. Mattias ska ut på fiske och efterföljande fest med en drös kompisar. Brukar bli allt annat än lugnt.....
Det enda inplanerade vi har är 6-årskalas för Felicia.
Har även planerat att inte äta en massa godis. Nu har jag skött mig i flera veckor och bara haft en unnardag per vecka. Resultatet är dock inte därefter..... Har hållt mig på 68,6.är  Den här veckan blev det ett plus!!!!! 69,1!
Det är banne mig helt sjukt! Vad ska jag göra??? Visserligen har det blivit en hel del soffliggande men jag har ju inte ätit som ett svin utan hållt mig till mina "points".
Hoppas på en friskare vecka så jag kan röra lite mer på mig kommande vecka.
En kompis kompis har utbildat sig till PT och jag börjar allvarligt på om jag måste ta och kosta på mig några månader hos henne. Jag vill verkligen komma i form och bli av med de sista kilona.

Nu står Amanda och stampar och vill att vi ska påbörja "fritidssysselsättningen". Själv har knappt fått på mig kläderna än. Kanske dags att starta dagen.

Ha en härlig dag!

2 kommentarer:

Elin sa...

Men nu blir ju jag nyfiken!! Vaddå för fritidssysselsättning??! :)

Lisa sa...

Fniss, vågar inte avslöja något eftersom det kan bli kattskit av hela dagens projekt. Men blir det någorlunda bra resultat av dagens arbete så kanske jag visar nån bild i morgon ;-) Men jag hade väldans roligt idag i alla fall!