söndag 30 september 2012

Sicken helg....

Inte så mycket att förtälja om helgen.
Tillbringat den mesta tiden i soffan med rejäl förkylning. I fredags skulle vi på kalas och fira svärfar. Italiens och exotisk planka som JAG varit in till Sandviken och hämtat. Dock blev jag så krasslig på eftermiddagen så jag helt enkelt fick ta och stå över bjudningen. Bebisar och pensionärer ska man ju undvika ;-)
Som tur är så bor vi ju granne med svärisarna så jag tog en tallrik och gick över, lassade på mat och gick hem och la mig i soffan igen men tallriken bredvid. Vääääldigt onödigt måste jag säga. Kände inte någon smak alls......

Lördagen påbörjades i soffan, halvsovandes. Vid lunch kände jag ändå att livet började återkomma lite. Skjutsade Amanda på kalas (och sedan översovning hos kompis) och sen tog vi en snabbis till Valbo. Molly hade ett presentkort på Toys´r´us och det kändes som ett bra drag att ta med henne dit när storasyster var på kalas.
Sen vidare med henne till mormor och morfar. Eftersom Amanda skulle sova hos kompis så ville Molly naturligtvis oxå göra något kul så hon ville sova hos mormor och morfar.
Hemma igen så var krafterna slut, somna en stund på soffan, vaknade och var full av energi. Passade på att röja i pannrummet. Hahahaha, inte så smart kanske men den där "röjaipannrummet-känslan" har jag väntat på länge så jag körde på. Men det syns typ inte att jag röjt där...... Fick dock upp en låda med barnkläder på vinden och en drös som jag lagt ut på Tradera.

Idag har jag hämtat barn, varit på skördemarknad, sovit på soffan, skällt ut Mattias för att han köpt en "konservbox" (heter inte så men det låter så när han pratar fort, minns inte vad rätta namnet är, box på slutet iaf) för 3000 spänn, ätit tårta, varit sur för inköpet av "konservboxen, slappat och fortsatt vara sur över boxen.
I morgon ska jag fortsätta vara sur, kanske hela veckan...... Vilka jävla idéer människan har!

Nu ska jag gå och lägga mig. Hoppas på att kunna somna. Har ju sovit ganska många timmar den här helgen men det behövde jag.
Det blev ju en del att förtälja om helgen i alla fall =0)

Natti natti!

Inga kommentarer: