måndag 29 oktober 2012

Lite ur gängorna.....

Ja, det är mitt tillstånd just nu och sedan en vecka tillbaka. Allt har känts så positivt hela hösten men nu känner jag mig off. Inte deprimerad utan mer den där känslan att allt går så förbaskat segt. Vad jag än ska göra så känns det som att både kropp och själ säger att jag inte ska eller orkar.
Inget tålamod har jag heller..... Är det nått jag önskar mig i julklapp så är det tålamod...... Har några önskningar  till faktiskt till jul:

Snygga arbetsbyxor
Den här berlocken från Ko-Ko-No.
Eller den här...... En kedja till berlocken vill jag oxå ha :-)

Apropå julklappar så fixade jag de första 10 i helgen.... Skönt att vara på gång. Jag hatar att ha det där hängandes över mig.
Amanda har en rejäl lista..... IPad är den högsta önskan. Molly har ingen önskelista. Hon skulle kunna nöja sig med ett paket tuggummi..... De har olika krav våra två älsklingar :-)
Tjejerna skulle sova hos mamma och pappa i lördags så jag lämnade dem redan på förmiddagen och brassade iväg till Valbo och Gävle. Mycket folk men jag hade bra flyt ändå.

Fest blev det både fredag och lördag den här helgen. I fredags tog jag och "jobbisarna" bussen in till Sandviken där vi blev bjudna på middag hos chefen. Det var riktigt trevligt!
Jag tycker om att umgås med mina "jobbisar". Det är en hög med väldans trevliga människor så det är alltid kul att träffa dem i andra sammanhang än bara jobb.
Jag vet att vissa inte tycker om att umgås med dem de jobbar med, vill liksom ha en jobbrelation till dem, men sån är inte jag ;-)

I lördags var vi till Ny´fiket där det var oktoberfest. Min plan var att åka dit, ta nått glas och sen åka hem i skaplig tid. Men som vanligt blev jag kvar till sist..... Hade så himla roligt!
I går var det ganska segt. Var inte bakis men trött. Låg på soffan hela dagen, tittade på senaste Johan Falk-filmen och alla tre avsnitten av Torka aldrig tårar utan handskar som jag missade när de gick. Hämtade barnen på kvällningen då vi även fick mat. Sen var det bara sovningen kvar. Den blev lite sådär kan jag säga. Molly har haft jätteont i magen i natt och varit vaken. Inte så mycket sömn. Så vi blev hemma idag.
Idag har hon tack och lov inte ont. Var lite orolig att det skulle bli magsjuka.


Istället får vi gosa in oss med tända ljus i uterummet idag. Det snöar idag så vips blev det lite julstämning =0) Fast det är ju lite för tidigt att börja skapa julstämning.....

Vägningen glömde jag i fredags..... Jag som  var så taggad. La in  lite mer träning förra veckan och kände mig nöjd. Och så glömde jag...... Eftersom jag har som princip att bara väga mig på fredagar så får det vänta en vecka. Är ganska säker på att resultatet då kommer bli nedslående. Helgen har  varit en matkatastrof. Men det är bara att bita ihop och ta nya tag.

Nu ska jag dricka upp kaffet och fundera över vad vi ska fördriva tiden med. Hade inte riktigt tänkt att vi skulle vara hemma idag. Men jag är ganska säker på att vi kommer få dagen att gå.
Zumba i kväll..... det behövde min kropp kan jag lova.

Ha det bra!

Inga kommentarer: