lördag 6 oktober 2012

Nu ska jag berätta =0)


Gjuta i betong....... det är mitt nya intresse =0) 
Betongen tog ett stort kliv in i mitt liv i tisdags. Jädrans så roligt vi har haft ihop sen dess =0) Ha ha ha ha! Låter knasigt men det är verkligen jätteroligt att hålla på med det här materialet och när jag håller på så poppar det upp en massa nya idéer. 
I går när vi åt tacos kom jag på att man ju faktiskt kan använda locket till creme fraicheburken som gjutform. 

Gillar det där lite "råa" och "grova" utseendet som det blir av betong.
Det är storproduktion just nu och har lite idéer om hur jag ska bli av med allt =0)  


 Här är ett alster. Kom på att man kan göra hjärtan i ståltråd och sticka i. Några pärlor på det.

 Ett stort hjärta med några små som dekoration. Ett doftljus är fastgjutet. Tanken vara att man skulle kunna ta bort det men jag glömde att olja in det och nu sitter det som berget. Jag får helt enkelt låta det brinna ut och sen får man sätta värmeljus i.

En superenkel ljusform som jag pimpade med lite stålråd och pärlor.

Min idé föddes när jag och Molly var på biblioteket i tisdags. Hittade en bok om gjutning och det såg ju så galet roligt ut. Hem och förhörde Mattias om vi hade någe betong hemma. Icke.... Ringde pappa, inge betong där heller. Kom på att Pia har pysslat en hel del med att gjutning. Självklart hade hon lite betong kvar. Slängde mig i bilen och åkte dit. Fick med mig lite rester som hon hade och gjorde ett första försök i mörkret där på kvällskvisten. Fick ihop 6 ljusstakar varav en gick sönder eftersom jag hade så bråttom dagen efter och se resultatet.
I torsdags var jag och shoppade upp mig på betong och lite annat grejs för att fixa till det lilla extra.

I går var det gjutning hela förmiddagen. Och idag...... Hinner nog med lite i morgon också =0)
Jag och tjejerna var till Valbo och fyllde på pysselförrådet idag på eftermiddagen så nu i kväll har jag och Amanda målat lite småhjärtan. Det är roligt att kunna ha med dem i skapandet också. Fast de är inte roade lika länge som jag är =0)

Vi har även hunnit med kalas idag. Planen var att jag skulle lämna Amanda men det är alltid så trevligt att sitta och prata med de andra föräldrarna så jag och Molly blev kvar =0)

Nu sover brudarna, Mattias är i Flottarkojan på partaj och jag börjar bli  trött i ögat. 
Tänkte jag skulle försöka komma upp i skaplig tid i morgon så jag hinner med lite gjutning innan vi ska iväg på korvgrillning med kusin Johanna och hennes familj. Ska bli mysigt!

God natt på er!

Inga kommentarer: