måndag 3 oktober 2011

Spänningen stiger......

Jag har länge haft en liten "dröm" om att ha en bisyssla. Sen la jag ner planen men nu har tankarna kommit tillbaka.
Mailade ansvarig chef förra veckan. Fick ett snabbt svar att hon skulle vara i mina trakter i morgon tisdag. Hon ville ha mitt nummer så vi kunde träffas för en intervju.... Väntar med spänning på att hon ska höra av sig. Det skulle vara förbenat kul =0)
Har gått hela helgen och funderat. Det blev allvar så snabbt så först drog jag öronen åt mig. Men efter att ha funderat hit och dit så tänker jag att i och med en intervju så binder jag ju inte upp mig till något. Hon kanske inte ens tycker att jag passar till detta.

Helgen tog som vanligt slut väldigt fort. Lördagen tillbringades i Kräbäck. 5-årskalas på förmiddan hos Felicia. Jag och brudarna blev sedan kvar på lunch.
På kvällen kom mamma och pappa hit och åt. Tanken var att de bara skulle komma på fika men när Amanda skulle ringa och säga åt dem ändrade hon planerna och bjöd dem på mat istället =0) Vi skulle äta tacos, mamma hade gjort en tacopaj som de skulle äta så det blev så att de tog med pajen hit så det blev både tacos och tacopaj.

I går hade vi först lite trädgårdsarbete. Det var mulet och tråkigt så vi bestämde oss för att ta en tur till Gävle på eftermiddan. Amanda och Mattias var på bio och såg Bilar 2 medans jag och Molly skulle shoppa upp oss på lite höstblommor. Att köpa blommor en söndag var ingen bra ide. Ville ha stora bollkryss men alla var jättefula. Så det blev inga nya blommor.....
Kom hem ganska sent, gjorde Pizza och försökte söva barn som sovit middag i bilen. Inte helt enkelt. I niotiden kikade Jenny och Markus förbi, då var de fortfarande vakna... Inte helt lyckat med tanke på att de skulle upp tidigt i morse. Så ikväll blir det till att natta tidigt.

Den här veckan måste jag på allvar ta tag i motionen. Har varit hur slö som helst. Eller rättare sagt, det har inte funnits tid. Men nu har Mattias smörjt upp Crosstrainern så den kan användas igen. Den behövde lite smörjning. Det lät så fruktansvärt mycket om den så det var helt omöjligt att tramapa på den. Då kan jag få till motionen även när jag är själv med tjejerna, som i kväll... Mattias jobbar över.

Nu så! Back to work!

Lisa

1 kommentar:

Furulundskan-Bettan sa...

Spännande!
Är det det du skrivit om förr? Hoppas det går bra vilket som!!