tisdag 25 oktober 2011

Effektiv som tusan!

I dag hade jag bara en lektion mellan 8 och 9.30, sen planering resten av dagen. Tisdagar ser ut så. Så här i "omdömesskrivningstider" måste all tid tas tillvara och på skolan är det 100 saker som pockar på uppmärksamhet. Så jag tog betade av det jag behövde fixa inför morgondagen och sen tog jag mitt pick och pack och åkte hem. Satte mig i uterummet med dator och alla papper som jag skulle ha till hands för att kunna skriva omdömena om eleverna. Så nu har jag lyckats beta av en hel klass. Det hade jag omöjligt hunnit med om jag varit på skolan.
Nu är tre av fem klasser skrivna. Känns otroligt skönt. Vill inte sitta på mina lediga dagar nästa vecka och skriva omdömen. Då vill jag vara ledig!

Mattias är oxå ledig några dagar nästa vecka så vi funderar på om vi ska åka iväg någonstan. Amanda och Molly vill åka till Oxberg..... Det är ju väldans mysigt men det skulle ju vara kul att åka nån annastans. Amanda vill åka till Experium i Sälen och det är ju egentligen ganska skön semester. De kan latja och vi kan slappa =0)
Vi får se. Nått blir det iallafall.

Ska snart hämta brudarna. Har köpt en pumpa som ska skäras till. Vi får väl se hur det går. När jag ska till och göra nått sånt där pyssel så ser det alltid ut som skit. Jag har verkligen ingen estetisk ådra i mig men jag får väl göra mitt bästa =0)
I afton är det dags för Amandas Zumba igen. Passar nog på att testa joggingvägarna i Hedesunda då. Man får passa på när tillfälle ges. I går körde jag ett pass på Crosstrainern. Det är banne mig jobbigare än en joggingtur på 5 km. Flåsar som en häst efter 30 minuter på den där apparaten.

Nu så! Go get the girls!

Kram Lisa

Inga kommentarer: