måndag 15 augusti 2011

Vardag igen....

.... och underligt nog känns det ok.
När jag väl kom till jobbet kändes det bra. trodde jag skulle gå runt och ha ont i magen hela dagen men icke. Det var kul att träffa alla igen och framförallt var det kul och gå runt och se hur de har byggt om under sommaren. Det har verkligen skett grejer!

Det gick jättebra att lämna tjejerna på dagis i morse. Lite trögare var det dock att få upp dem.... det var verkligen urtrötta.

När jag kom hem kände jag mig ganska grötig i skallen och tänkte att idag blir det nog till att slå omkull sig i soffan.
När Mattias sen kom hem sa han att han eventuellt skulle åka till Stockholm men "chifen" och hämta en maskin. Då tänkte jag: ska jag ut och röra på mih måste jag göra det NU. Så jag snörade på mig och sprang en runda på 4 km. Kändes väldans bra och gick lätt som bara sjutton.

När jag sen kom hem så visade det sig att det inte skulle bli någon Stockholmstripp. Men det var tur att jag fick lite press på mig. Hade han inte sagt att han kanske skulle åka så hade jag antagligen inte kommit iväg utan suttig kvar i soffan och velat.

Matmässigt har det varit ok. Frukost och middag har gått "enligt plan" men lunchen som åts på Lundgrens mättade dåligt och det kommer liksom efter. Känner mig hungrig nu trots att det bara är 3 timmar sedan vi åt köttfärssås....

I morgon tror jag att jag tar med mig lunch. Man blir banne mig mest mätt på rejäl
husmanskost.

I helgen var vi, som jag skrev tidigare, till Oxberg. Det var en perfekt avslutning på semestern. Vi åkte på fredag eftermiddag och när vi kom dit stack Mattias, tjejener, Mia och Jocke iväg till Älvdalen på dragracing. Jag stannade kvar i stugan med voffsingen Troja. Är inte så överdrivet intresserad.... Det var jätteskönt. Satt i solen och läste skvallertidning, drack kaffe och åt choklad. Såååå ljuvligt!

När Inger och Roger kom upp (de åkte lite senare än oss) började vi duka inför kräftätningen. Sen åt vi kräftor, räkor, aioli, ost och kex och sköljde ner det hela med vin. Gott och trevligt. Vi satt ute hela kvällen.
På lördagen satt vi hela dagen och tittade på alla cyklister som cyklade förbi. Cykelvasan passerar stugan, så där satt vi i stekande sol och hade det bra. På kvällen åkte vi till Älvdalen på cruising och mat.
Söndagen gick åt till ihopplock och hemfärd. Kändes lite vemodigt...

Nu ska jag inta soffläge. Tror att det blir en tidig kväller i kväll.

Ha´re

Lisa

1 kommentar:

Malin sa...

malinstraning.blogg.se - Nu pushar jag för min blogg igen. Jag vill verkligen dela med mig av mina framgångar, och tips och idéer. Och hoppas att få massor av er andra i Rivstart :) Kämpa på!