söndag 28 augusti 2011

Grå söndag....

.....men det ska det väl bli ändring på.
Det är helgrått och regnigt, hela morgonen har det öst ner. Enligt alla eminenta vädersajter så ska det blir bättre.
Jag, Amanda, Felicia, Pia och Pias syster ska åka till Furuvik. Ingen mindre än Eric Saade är där och tjejerna har planerat det här hela sommaren. Det går omöjligt att ställa in.
Vi var även bjudna på Elviras 3-årskalas men Amanda blev alldeles förstörd när jag gav kalaset på förslag. Hon har längtat efter Saade sen i våras =0) Skickar Molly med mamma och pappa på kalas så får hon representera oss.

I går var vi hos mamma och pappa och firade farsgubben. Grillat! Gött som tusan. Sen kom äppelpajen fram..... och jag åt av den. Dumt som tusan men det var gott. Sen kom "efterbörden".... jag ville ha mer. Stod emot men jag satt och var sugen hela tiden.
Vi lämnade kidsen hos mamma och pappa och åkte sen vidare till Mattön på kräftskiva. Det var ju oxå gott. Även där kom det fram en äppelpaj och jag åt IGEN! Snacka om dålig karaktär.
Sen när vi satt där kom det fram ostkrokar och chips. Och vem satt och åt ur de påsarna? Jo, Lisa Larsson så klart. Jag åt som f-n!
Men det är bara att ta nya tag! Kommer antagligen lägga på mig en hel del vätska efter detta svullande så något superresultat vid nästa vägning kommer det garanterat inte bli.

Sov som en kratta i natt. Trodde väl att jag skulle sova som tusan när jag visste att det inte skulle komma in någon och väcka mig men icke. Somnade sent och vaknade tidigt... Inte bra.

Ha en bra söndag!

Lajsa

Inga kommentarer: