lördag 20 augusti 2011

Regn, regn och åter regn....

Det bara öser ner! När jag är ledig vill jag ha sol och värme. Det är ju faktiskt augusti. Men jag och tjejerna har mys här hemma istället. Mattias är i Årsunda och jobbar på folkracetävling.
Hade tänkt mig en tur till Valbo men jag fick liksom aldrig orken att brassa iväg på förmiddan. Åker vi nu kommer vi hem så sent.... Bekväm av mig? Ja.
Molly skulle behöva ha nya gummistövlar men det får väl bli en annan dag. Kanske i möra.

Vi ska iallafall ta oss iväg fram till affärn. Lördagsgodis och lite annat smått och gott. Sen kanske det blir lite tekaksbak. Amanda vill ha såna och de är verkligen urgoda men jag hoppar över dem =0)
Har lite svårt att få i Amanad frukost på mornarna så nu har jag handlat hem hennes favorityoughurt och leverpastej. I morse fick jag i henne youghurt men leverpastejen ville hon inte ha eftersom hon helt plötsligt inte tyckte om brödet som hon ALLTID ätit förr.
Kan te sig som lite ett rejält "curlande" att baka hennes favoritbröd eftersom hon vägrar äta annat men får vi inte i henne mat blir hon ett monster. Har tänkt att tjejerna ska få i sig kost med lågt GI, anar att Amandas humör kanske blir lite stabilare då. Det märks tydligt på henne när blodsockret är i botten.

Planen var en längre joggingtur idag men jag vägrar göra det i spöregn. Får hoppas att vädret hejdar sig tills Mattias kommer hem...

Lisa

1 kommentar:

Linda sa...

Oh känner igen den där matvägra och humöret och jag som jobbar inom förskola har nu sen jag började med LCHF förespråkat det ganska bra i *vårt* hus så mina kolleger tänker faktiskt på det, men tyvärr kan man inte få allt även om vår köksa kagar det mesta från grunden så kommer den där vita pastan, vita brödet, smaksatt youghurt mm fram och jag tror ju verkligen på att en LCHF liknande kost skulle få ett mer lugn i barngrupperna då man kan se en märkbar skillnad före och efter tex mellanmål då dom får upp sitt sockerbehov..Rena dårhuset ibland ;-)

Jag har ju själv stora problem med blodsockerfall och därför är ju LCHF super för mig och mitt humör ;-)

Ha en skön dag..