fredag 19 augusti 2011

Fredag, nystart och en lugn själ.....

Det är så härligt att det är fredag och att jag känner mig LUGN. Trodde att jag redan nu skulle vara überstressad men jag känner mig väldigt tillfreds med läget på jobbet nu. Tar helg med en skön känsla i kroppen.

Invägning i morse inför Rivstarten. 68,4.... Suck! Inte kul men nu ska jag i mål. Det bara är så! Har ändrat lite i mina frukostvanor efter tips från Anna Hallén (www.annahallen.se). Så nu skippar jag fetyoughurten ett tag och går över till ost, skinka och salami istället. Vi får se om det ger nått annat resultat eftersom det går väääldigt trögt. Har visserligen tappat 3,3 kg på två veckor men av nån underlig anledning blir jag alltid vätskesvullen efter helgen trots att jag skött mig. Då går jag upp och sen tappar jag det under veckan.
Är så himla sugen på kräftor idag och skulle så gärna vilja smaska på såna i kväll men Mattias och ungarna äter ju inte så jag får väl stå över......

Dagis har varit stängt torsdag och fredag så tjejerna har varit hos mamma och pappa, sov där i natt. I morse hade jag en riktigt skön morgon. Duschade länge, åt frukost i lugn och ro och kunde titta på Nyhetsmorgon. Det hör verkligen inte till vanligheten. Det var ljuvligt! Men nu börjar jag sakna dem ganska mycket..... Ska bli härligt att träffa dem igen. <3

I går hade vi en sån där "socialdag" istället. Jag var i Sandviken på nätverksträff med mina hemkunskapskollegor på eftermiddan så jag träffade Mattias på stan. Jocke och Mia var oxå i "stan" så vi gick och käkade ihop.
Sen fräste vi hem till Gysinge och drog upp på Mattön och drack kaffe hos Dan och Anna. Efter det bidde det en tur till Lundberg och Jenny.
Sånt där blir sällan av annars. Efter att Molly kom till världen har vi blivit så himla bekväma av oss. Det är ju inte så himla betungande att ta cykeln eller bilen och åka iväg och hälsa på folk men det blir ju inte av. Vi måste ta och rycka upp oss annars blir vi väl bortglömda =0)

Har förresten fått en ny kollega som oxå äter LCHF/GI. Skönt! Då behöver jag inte sitta ensam och försvara mitt sätt att äta. Hon kommer visserligen bara jobba onsdagar men ändå.....

Ha en härlig helg!

2 kommentarer:

Pernilla be sa...

Kämpa på!

Mvh, pernilla be

Linda sa...

Nu kör vi och som sagt..depåer har man alltid..dra ner på mejeriprodukter ett tag för att kicka igång kroppen igen så ska du se det rullar på :-) Hur många kilon ville du ner??

Ha en skön kväll..