onsdag 10 augusti 2011

Jag vill tatuera mig!!!!!

Har funderat på det länge, ända sedan Amanda kom till världen. Vill ha en som på något vis har med tjejerna att göra. Antingen deras namn, födelsedatum eller deras begynnelsebokstäver sammanlänkade. Nu gick ju Mia stá och tatuerade in MJ (grrrr på dig Mia ;0) ) så då känner jag mig som en "härmapa" om jag kör med begynnelsebokstäverna. Men det är snyggt.....
Har tre platser att välja på - insidan av handleden, foten eller ovanför fotknölen.
Sitter och kikar på nätet för att få inspiration till att skissa på en egen men innan jag har bestämt mig har jag väl hunnit fylla 40!

Idag har varit en ok mat- och träningsdag. Startade upp med min urgoda smoothie: 1 dl "fetyoughurt", 1 dl vispgrädde, en skvätt mjölk och 1 dl hallon. Idag hade jag i en skvätt smultronlightsaft. Mixar med stavmixern och sen är det klart. Bidde hemskt gott! En bit frökex med bergott och ost knaprade jag på till det och till efterrätt - kaffe med kokosfett.
Vi drog till Gävle idag och fixade födelsedagspresent till Mattias så då käkade vi på Max. Åt deras Low Carb-hamburgare och den är faktiskt god. Tog grönsallad till men skippade deras dressing, köpte en beanaise till istället =0)
Till kvällsmat åt vi Västerbottenpaj med bacon i. Har aldrig testat med bacon i förr men det bidde kanongott.

Drog iväg till Hedesunda på Zumba i kväll. Det blev ett rejält svettigt pass men värt varenda svettdroppe. Det är så förbaskat roligt. Jag fattar inte att folk kan välja bort att INTE dansa det =0)
Det känns skönt att vara på G igen. Nu måste jag håll i. I morgon tror jag att jag nöjer mig med en promenad.

4 lediga dagar kvar..... Idag kändes det som att jag verkligen skulle behöva börja jobba. Jag gör av med så förbenat mycket pengar när jag är ledig. Det är helt sjukt hur pengarna flyger åt alla håll.
Det blir bra nu när jag inte får samma möjlighet att åka till stan och spendera pengar, eller äta ute. Lite ordning och reda måste det blir.
Jag skulle allvarligt behöva införa en shoppingfri månad. Bara köpa det mest nödvändiga som mat och förbrukningsvaror. Då skulle sparkontot växa bra mycket fortare kan jag lova.

Nu är det dags för sovning igen. Natten som var somnade jag ungefär vid 3.... efter att jag lagt mig i Amandas säng. Hon sov ju hos mormor och morfar så den var ledig. Mattias snarkade så infernaliskt så jag höll på att bli tokig. Hade vi ett rum över skulle jag genast flytta in i det!
Hoppas på bättre sömn i natt. Molly väckte mig halv 9 i morse så jag känner mig ganska trött nu.

Ha det bra!
Lisa

1 kommentar:

Linda sa...

Zumba är nog den bsta träningsformen i världen..Du svettas har roligt och märker inte alls hur jobbigt det faktiskt är ;-) Gillar oxå low carb burgarna på max, man blir riktigt mätt på dom..

Jag vill göra namnen på insidan av handleden med en klasssisk skrivstil (tror jag) och ett litet halvslarvigt hjärta vid ;-) Har dock en annan gddning som ska fixas till först :-)

sv.. Ketos kan du kolla att du ligger i med ketosstix som finns att köpa på apoteket alternativ beställa via nätet..

ha en skön dag