måndag 22 augusti 2011

Skolstart

Idag började "mina" nya ettagluttare. De är ju så söta när de kommer. Fördelen för de här ettorna är att de liksom redan är inskolade. Vi jobbar i samma lokaler som F-klassen så under hela läsåret träffar man även de som går där och på våren skolar vi in dem så att de ska känna sig trygga när de kommer efter sommarlovet.

Nu: dagens värsta. Lunchen. Köttbullar och stuvade makaroner....... Åt köttbullar och grönsaker men fy vilka hemska köttbullar det var. De smakade absolut ingenting och hade en riktigt otäck konsistens. Har ingen aning vad det var i dem men jag åt och sen får vi väl se vad det resulterar i.....

Igår däremot hade vi en trevlig middag. Vi tog båten till Borbyhäll. Mattias föräldrar, Mia och Jocke var också med. Vi hade Murikkan med så vi wokade kebabkött och lök, åt det till en sallad med fetaost i och slevade på sås. Mmmmmm, hä va götta hä! Hade gjort en vitlökssås som var väldigt vitlökig så det smakar banne mig vitlök av mig än.
Det var verkligen jättemysigt där ute och vi hade det soligt och fint. Lite kallt kanske men jag fryser ju mest hela tiden så antagligen var det bara jag som tyckte det.

Tog en joggis igår eftermiddag. Det gick urbra när jag gav mig av, det var så skön luft. Men sen sprack det upp och blev soligt. I ett naffs blev luften tjock och klibbig och jag kunde knappt andas. Efter en backe vägrade pulsen gå ner till vanlig "joggtakt" så jag var tvungen att gå typ 20 meter för att få ner den. Läskigt var det! Men sen gick det bra igen. Sprang 5 km men det gick inte fort kan jag lova.
Har anmält mig till Höstlunken som kommunen ordnar. Man kan välja på 3 olika längder men jag ska försöka mig på den längsta. Den är 7,5 km. Om jag håller i och tränar borde det gå. Om inte annat på viljan......

Nu ska jag göra ett sista ryck här på jobbet. Kaffet är slut så det är liksom dags igen. Jabbar till 17 idag. I morgon har jag planeringsdag hela dan. Skönt att ha en hel dag då jag kan få undan allt som jag vill få gjort.

Ha´re

Lisa

Inga kommentarer: