torsdag 25 augusti 2011

Motion på jobbet =0)

Idag har alla elever, utom F-klassen, gått Gästrikeleden. Det var så otroligt skönt att få vara ute och röra på sig en arbetsdag. Jag och mina småttisar gick 6,7 km, de äldre fick gå en längre sträcke. "Gamlingarna" hann naturligtvis upp oss så de hjälpte till och bar småttisarnas ryggsäckar. Det var nästan så man blev lite rörd över att de stora var så hjälpsamma.

Samtidigt som det är härligt med såna här dagar så är det ganska drygt. Jag vet inte hur många gånger jag har räknat till 23 idag.... Tycker att jag mest har gått och räknat in dem så att det inte var nån som försvann in i skogen..... Just nu känner jag mig ganska trött i huvudet men det är det värt. Det kämpade på så otroligt bra!

Lunchen hann jag inte riktigt med idag. Vi grillade korv i Gysinge men eftersom jag mest sprang fram och tillbaka och räknade ungar, följde med dem på toa och försökte ha koll så ingen ramlade i vattnet, så missade jag helt enkelt korven. Å andra sidan hade jag "fikat"längs med vägen. Förmiddagsfikat bestod av brie inlindad i salami. Det är bättre än smörgås det =0) Lite nötter har jag petade jag i mig när vi kom tillbaka. Var till affärn och handlade till hemskunskapen och då köpte jag "vildchips". OBS! Inte för hk-ns pengar =0) Fy farao vad de smakade illa. De smakade banne mig lik! Äckligt var det!
I afton blir det köttfärspaj och vitkålssallad. Mumma!

I morgon är det vägningsdags. Jag hoppas verkligen att jag har fått fart på förbränningen. 4 motionspass sen sist borde göra sitt till. Hinner inte med någe mer innan morgondagen. I morgon har jag nog vilodag. Ska till Sandviken direkt efter jobbet och göra lite uträttningar och sen är det liksom slut på den dan när jag kommer hem. Men vi ska ut och plocka lingon med eleverna på förmiddan så det blir iallafall lite vardagsmotion.

Bye!

Lisa

Inga kommentarer: