tisdag 1 mars 2011

Kalashelg som avslutades med magsjuka....

Den här helgen gick verkligen i ett sprutt. Kalas fredag, lördag och söndag. När jag la mig på söndag kväll mådde jag lite illa och hade huvudvärk men jag trodde det berodde på allt fikande. Vaknade i 3-tiden och mådde jätteilla. Det vara bara att köra igång.... sista spyan kom 3 på eftermiddan. Var VÄLDIGT mör i hela kroppen kan jag säga.
Jag är helt galet imponerad av tjejerna. De skötte sig exemplariskt hela dagen. De lekte och roade sig. NÄr Mattias kom hem såg det visserligen ut som ett bombnedslag eftersom jag inte orkat mana på någon städning.
Amanda hämtade till och med posten åt mig.

I morse när jag vaknade kunde jag nästan gråta av lycka. Kände mig mycket piggare. Så himla skönt!

Alla sportlovsplaner föll tyvärr som en fura i och med min sjuka. I går skulle vi gå till Naturum eftersom de ha lite sportlovsaktiviteter. En tur till leklandet var det tänkt idag och kvällen skulle avslutas med att Amanda och Hampus skulle sova hos mormor och morfar. Nu är det som så att Hampus oxå har magsjuka och Amanda kan vara smittad så de vill inte ha något besök av sina barnbarn =)
Badhuset stod oxå på agendan men vi får väl se vad vi hinner med. Det känns mest som att jag går och väntar på att nån av dem ska börja kräkas.

Måtte inga fler från kalasen få magsjuka för då är det väl mina kakor som smittat dem.....

Amanda är iallafall nöjd med firandet av sin 5-årsdag. Jag var lite nervös inför barnkalaset då det skulle bli 6 st 4 och 5-åringar + 3 syskon som snart blir 2 år. Men det gick långt över förväntan. Det var några föräldrar med oxå så det flöt på bra.

Nu ska jag skicka iväg Amanda till postlådan igen så jag får se om telefonen kommit.

Inga kommentarer: