måndag 7 mars 2011

Dag 11: Mina försök till viktnedgång

Man kan säga att de är många och har följt mig genom livet.... Redan när jag var typ 12 och mamma höll på med vikt Väktarna försökte även jag hänga på.... Usch och fy för att vara så ung och behöva tänka på sånt.

Har försökt med VV flera gånger och det har faktiskt lyckats men jag har aldrig kommit i mål och fått "jämviktat". Det är väl det som är meningen att jag ska göra nu snart =) Om jag någonsin kommer i mål. Det ser förbaskat trögt ut...

Försökte mig på en GI-omgång efter att Amanda kommit ut. Det gick med räserfart. Tappade 4 kg första veckan och sen 2 kg veckan därpå. Det kändes visserligen lite omständig med tanke på att det var en massa förbud. Sånt tycker jag är tråkigt.
Kroppen sa själv ifrån till den metoden. Jag fick flera gallstensanfall. Antar att det blev för mycket fett. Så jag la av.

Bäst lyckades jag för ca 12 år sedan då jag och Karin var stenhårda Vikt Väktare. Gick ner närmare 20 kg men sen blev jag ihop med Mattias och då släppte jag lite på det där och sen blev det inge alls. Hade annat att tänka på =)

Men nu måste jag fixa det här. Det finns inget alternativ!

Inga kommentarer: