tisdag 29 mars 2011

Sega mornar, pigga kvällar

Har hamnat i nån jobbig period just nu. Kan omöjligt somna på kvällarna, ligger vaken och snurrar runt i sängen. Det kryper i kroppen och jag kommer aldrig till ro. Somnar fram emot 1-2-tiden. Då blir man förbaskat trött när det är dags att vakna.... Vet inte vad det beror på - sommartid, jobb/kurs.... Det är de enda anledningar jag kan komma på. På kvällarna är jag av nån anledning jättepigg. Den här veckan har jag dragit iväg och bekämpat fett efter kvällsmaten. I går sprang jag 5 km. Kände mig jättelätt i benen och det var hur skönt som helst. Idag plockade jag fram stavarna och tog med dem på en "powerwalk". Skönt som tusan. I morgon är det dags för Zumba men innan jag kommer dit är det en lång resa. Jobbar fram emot halv 6 eftersom jag ska beta av tre utvecklingssamtal, efter det ska jag vänta in Amanda på hennes Zumba som slutar runt kvart i 6. Hem och slänga i sig lite mat och sen dra iväg på det efterlängtade passet. Efter det måste jag städa av lite i uterummet. Ska jobba hemma med examinationsuppgiften tillsammans med Eva på torsdag och det passar bra att sitta där ute eftersom vi tar så mycket plats när vi fladdrar med våra papper hit och dit. Ska även försöka förbereda nån lunch till torsdagen. Tänkte göra en pastsasallad så man bara kan plocka fram den när det är dags för lunch. Det tar sån tid att laga mat där mitt i vårat jobbpass. Måste vara effektiv..... På torsdag eftermiddag ska jag bara njuta av att helgen börjar närma sig. Mattias åker till fjälls med jobbet och jag och brudarna ska roa oss hela helgen. Pia och Felicia är också faderslösa i helgen så vi pratade om att hitta på något med kidsen. Vi får la se vad det blir. Helgens 30-årsfest med 80-talstema var riktigt lyckad. Hade kanonkul, god mat, enorm tårtbuffé och gott vin=) Söndagen var inte lika kul. Vaknade i 8-tiden och kände mig fräsch. Blev så lycklig, kändes som att man kanske hade kunnat ta tillvara dagen på ett bra sätt. Men jag somnade om efter ett tag och då var det inte lika kul längre.... Fy fanken säger jag. Inte blev det bättre av att vi hade huset fullt av nattgäster. Sista åkte hem halv 5 (!) på eftermiddagskvällningen... Skjutsade fram Amanda i 17-tiden till mamma och pappa. När jag kom hem såg jag fram emot den obligatoriska pizzan men Mattias hade dragit igång ett spymarathon. Så han var inte så sugen. Efter moget =) övervägade kom jag fram till att jag och Molly faktiskt ville ha en pizza så jag drog till Hedesunda och handla. Gött som f%n var det. Amanda har varit på "semester" hon mormor och morfar fram till idag. Hon och Hampus har varit där och levt rövare. Jädrans vad jag har saknat henne. Fördelen har varit att vi fått en MASSA tid över till Molly. Nu handlade det inte om så många dagar men vi kunde uppmärksamma henne på ett annat sätt när det bara var hon. Vi kanske ska ta och hyra ut Molly nån dag så Amanda oxå kan få den uppmärksamheten. När Amanda kom hem idag såg jag hur glad både hon och Molly blev när de såg varandra. Molly sprang raka vägen fram till Amanda och kramade om henne. Gullungarna <3 Nu ska jag göra ett sovförsök.... Jag hoppas på att hjärnan ska tagga ner lite. Så här i utvecklingssamtalstider är den på högvarv. Det är kanonkul att träffa alla föräldrar eftersom det inte är så vanligt att de hälsar på i skolan. Men samtidigt är det så mycket som ska skrivas och göras under den perioden så det är ganska kämpigt. Jag får visserligen skylla mig själv som jag lägger samtalen så tätt men det är skönt att beta av dem före påsklovet. Good night!

Inga kommentarer: