söndag 13 mars 2011

Rejält minus

0,9 minus blev det, tack och lov! Vet inte längre hur den här kroppen fungerar men det får väl vara så. Jag ser redan fram emot nästa vecka för att se hur det kommer gå. Inget verkar stämma, sköter jag mig går det dåligt, fuskar jag går det bra..... Det kanske är dags att ta sig iväg på möten och få lite personlig peppning.

Har baguettebak på gång här hemma. Amanda är ute och leker och Molly somnade nyss, trots att klocka bara är 11. Men det blev en sen kväll igår och båda vakna tidigt i morse så hon måste väl ta igen lite =)
Funderar lite på hur vi ska fira midsommar. Jag vet att det är tidigt att börja tänka på det men ska man boka nått så kanske det är lika bra att fixa det. Skulle gärna åka till Koversta men eftersom vi har föräldrar som oxå är mitt i livet så har de eget galej på midsommar och ingen barnvakt. Förra året kändes det lite vemodigt när vi bokade in Kolmården över midsommar men det blev årets mysigaste helg. Vi hade det jättemysigt hela helgen men besök i Kolmården, mys i Söderköping på midsommaraftonskvällen och glada barn i tre dagar. Så just nu känns det inte som att jag skulle sörja så mycket om vi måste hitta på något annat.
Är lite sugen på att åka över till Gotland, kanske ta med en husvagn. Men Mattias är lite anti husvagnar så det måste nog bearbetas ett tag =)
Annars skulle vi kunna åka upp till Oxberg. Där har de midsommarfirande i byn så det skulle vara kanonmysigt. Jag börjar redan längta efter sommarens Oxbergsresa/or.

Antar att det kommer bli ganska många dagar där i sommar om det som stod i tidningen i går stämmer. Bygg- och miljönämnden har nämligen sagt NEJ till bekämpning med BTI i nationalparken. Så det är väl bara till att boka upp 8 veckor runt i landet. Dyrt blir det men jag skickar räkningarna och kvittona till kommunen. Jävla folk!
Ska maila dem och bifoga bilderna på Amandas vrister från sommaren 2008 då de var alldeles såriga och uppsvällda av myggbett. Vi gav henne klådstillande mediciner på kvällarna för att hon skulle kunna sova.
Nej fy f#n, så vill jag aldrig mer ha det.

Nu ska här bakas ut baguetter.

Ha´re gött!

Inga kommentarer: