onsdag 9 mars 2011

Gråter floder....

Idag dog en lite 3-årig pojke på en förskola i Järbo. Han hade fastnat med hjälmen i en gren och trycket om blev mot halsen dödade honom. Så fruktansvärt hemskt. Tänker på hans föräldrar, eventuella syskon, andra anhöriga men även personalen på förskolan såklart. Och alla små kompisar till pojken.

Jag kan aldrig föreställa mig den smärtan som skulle bli om Amanda eller Molly dog. När man läser sånt här så börjar man självklart tänka i sådana banor och min första tanke är att jag inte skulle orka leva vidare. Men har man ett barn kvar i livet har jag inget val. Jag kan ju inte svika henne.
Skulle båda dö då vette sjutton. Hur ska man kunna lära sig att leva med den sorgen och saknaden.
Om de skulle gå bort genom en olycka så skulle jag antagligen älta det hela livet.

Nej usch och fy, jag vill inte ens tänka tanken. Då gråter jag....

Tänker på de stackars föräldrarna som ska ta ett sista farväl av den lilla pojken på sjukhuset. Tänk att behöva lämna honom där, det blir det sista minnet....

Nej nej nej, nu måste jag sluta!!!!

Ska lägga mig och försöka sova. Men nu är det den lilla pojken som finns i huvudet..... Måste gå och pussa lite på våra underbara, fina, härliga, mysiga flickor först.

Ta hand om er och era nära och kära.
Lisa

1 kommentar:

Furulundskan-Bettan sa...

Ja, fy vad hemskt! Går inte alls att föreställa sig hur man själv skulle reagera... Usch!

Skönt att höra att man inte är ensam om trotsiga barn. Vissa vill inte ge sken om att det är bråk hemma, men så är det. Jag hoppas verkligen att det inte blir värre.. Sen är det ju så svårt när Edit inte pratar riktigt. Hon har ett eget språk, lika som jag hade vid samma ålder :)

Envis till tusen efter både mamma å pappa! Vad blir resultatet?? :)
Älskade ungar, men ack så trött jag är vissa dagar.. Är bara och ta tjuren vid hornen och lära sig vilka konflikter man kan strunta i och inte.

Beslutet kändes helt rätt och såhär lugn har jag inte varit i kroppen sen kursstart för 3 veckor sen. Det funkar ju inte att tvinga som sagt.
Jag hade planer på att läsa till bygglovshandläggare, men jag vet ärligt talat faktiskt inte riktigt vad jag vill bli! Försöker att tänka lite på vilka yrken där många 40-talister jobbar börjar gå i pension snart. Vill ju inte börja plugga igen och bli nåt som inte leder eller ökar chansen till ett jobb!
Oj, så långt det blev du!! :D

Vägning imorgon då?! Håller tummar och tår. Vägde mig i smyg i morse och den visade neråt iaf så banne mig om jag går upp under natten!!!

Go natt!!