fredag 25 mars 2011

Upp och ner, ner och upp, göken gal i granens topp...

Så känns det nu. 0,9 ner men det är liksom lika bra att ställa in sig på att det blir ett plus nästa vecka. Förhoppningsvis kommer jag igång med träningen igen kommande vecka. Har hållt mig lugn den här veckan pga hjärnskakningen men idag känner jag mig riktigt bra faktiskt. Första morgonen då jag inte behövde äta Alvedon till frukost =) Det är bra.
Är rädd för att det bara blir så en morgon till. I morgon ska vi på Dans 30-årsfest och jag misstänker att det kommer medföra huvudvärk på söndag morgon =) Fast då har jag jut fixat den själv.

Det är så härligt att våren är på gång. Den här veckan har det varit riktigt skönt i solen, dock ganska blåsigt. Men nu är det verkligen på g.
Veckorna trillar på och det blir en hel del ledighet framöver. Vi åker till Ljungdalen vecka 15, onsdag-söndag, efter det är det påsklov. Sen står det inte på så är det dags att dra till Rhodos. Nationaldag och klämdag ger lite ledighet och sen är det liksom sommar! 17 juni börjat min sommarledighet. Sen får vi se vad hösten bjuder på. Jobb i Färnebo eller i Sandviken. Vi får la se. Skulle vara väldigt skönt att vara kvar här hemma men samtidigt är jag lite nyfiken på att testa något annat. Fast å andra sidan kan det vänta tills ungarna blir större. Jobb på hemmaplan ger dem kortare dagar på dagis. Måste jag åka till Sandviken blir det 2 timmar extra per dag. Det känns INTE bra.

Nu ska jag försöka jobba lite igen. Har en lektion kvar, hemkunskap med åk 9. Tre elever ska göra sin provmiddag, det innebär att jag ska bli bjuden på 2-rätters. Bra avslut på veckan. Så kommer det vara nästan varje fredag eftersom alla elever ska genomföra en provmiddag. Idag blir det kycklingwok!

Ha´re!

Inga kommentarer: