måndag 21 mars 2011

Hjärnskakning!

I fredags ställde jag till det riktigt. Halkade omkull på jobbet och slog i bakhuvudet, hamnade på akuten, hjärnröntgen och 5 timmars väntan på ett kalt och tråkigt rum. Inga skelettskador eller blödningar som tur var men en rejäl hjärnskakning. Känns lite surt. Känner att jag inte riktigt har tid för att vara sjukskriven. Ska vara hemma idag och i morgon så får vi se sen hur jag mår. Har ont uppifrån huvudet ända ner till knävecken. Antagligen blev det nån muskelanspänning när jag drog omkull så allt blev "uppspänt".
Ja ja, det är bara till att vila. Tjejerna är på dagis idag och det känns lite konstigt att vara hemma och samtidigt ha dem där men ska jag vila så är det bättre att de får vara där och leka av sig. Är inte så "lekig" av mig just nu =)
Skulle fuska lite och börja med omdömena till åk 2. Men när jag skulle börja skriva hade jag sån "tur" att min skrivrättighet i systemet inte var inlagd än. Vi ändrade om lite i organisationen efter jul och då hade jag inte de här eleverna, sen har det inte blivit ändrat. Har mailat Maria som fixar sånt men fram till dess kan jag inget göra. Kanske lika bra det.....

Läskigt var det iallafall när jag slog i skallen. Jag hann tänka att skallen sprack för det smällde på nått otäckt vis. Sen försvann jag en liten stund, nästa minne jag har så är det en människa där och hjälper mig upp. Jag vet att hon inte var i närheten när jag ramlade så nån liten skruttunge sprang och hämtade henne.
Bulan jag fick i huvudet var stor som min handflata och säkert 1½ cm hög. Det kändes som att den skulle spricka när som helst.

Fredagen var även vägdag..... även det en katastrof. Hade gått upp 0,8. Fattar inte vad som är pågång. Måste nog sätta mig ner och gå igenom vad som är fel, på allvar. Nått måste jag ändra på för att gå ner de sista 5 som är kvar.
Den här veckan blir det dock lite lugnt med motion. Promenader ska jag ta men Zumban hoppar jag över. Crosstrain-träningen är oxå ganska ansträngande men lättare pass kanske jag kan ta. Det var enligt läkaren ok med fysisk ansträngning så länge det inte gör ont.

Ha en bra måndag Lisa

1 kommentar:

Furulundskan-Bettan sa...

Men fy så otäckt! Hoppas du kryar på dig snabbt!
Har samma problem med vikten nu, hekton ner och hekton upp.. Även fast jag har fler kilo än dig att gå ner så stannar det av.. Bygger säkert med muskler, MEN det borde försvinna fett också..
Gäller att ta i med hårdhandskarna, jag vet med mig att jag fuskar lite för mycket. Men varför ska det vara så svårt att sköta sig??

Krya på dig nu!