lördag 5 mars 2011

Hur i he#&%te!!!

Hur i hela friden kunde det bli 0,5 kg plus den här veckan?????? Alla förslag tas emot med öppen famn. Jag känner mig nästan deprimerad. Det känns som att kroppen motarbetar mig nu. En magsjuka med ganska snabb återhämtning, ett Zumbapass, 6 km löpning och skötsam mat borde inte ge ett plus! Jag fattar ingenting...

Sportlovet börjar gå mot sitt slut. Trots att jag var sängliggandes har vi hunnit med lite ändå. I onsdag var jag och Amanda till Gävle och såg Trassel. Den var kanonbra tyckte vi båda. Vi hann med lite shopping oxå. Jag kuskade runt med henne på en massa affärer och när jag frågade henne om jag var tråkig som skulle in i alla affärer svarade hon att det inte var ett dugg tråkigt för hon gillade oxå att shoppa.
Hon fick shopppa lite hon med så hon var jättenöjd.
Det är så roligt att göra något med barnen var för sig och man märker verkligen att Amanda uppskattar det.

I torsdags var jag till tandläkaren på morgon. Jag HATAR verkligen att gå dit. Jag talade om på direkten hur jag kände och hon var kanonbra! Det gick ganska bra. Hade visserligen två hål som måste lagas men det hade jag på känn. Det ilar in en tand som är lagad sedan tidigare så jag förstod att nått var på G.
När jag kom hem kände jag mig så himla nöjd och var glad.
Sen drog vi in till Djungel City i Gävle. Det är den perfekta lekplatsen för kiddos. Amanda och Molly sprang runt och lekte och jag kunde ta det lugnt och dricka kaffe =)

I går var vi fram till Jenny och boysen. Rasmus fyllde 2 i tisdags så vi uppvaktade honom. På eftermiddan gick vi till Naturum och fikade på ´Ny´fiket. De hade byggt en hinderbana utanför Naturum och den sprang tjejerna runt i.
På kvällen sov Amanda framme hos mamma och pappa. Hon kom nyss hem och då blev det blir en till övernattning. Molly ska oxå sova där.
Det var planerat de skulle sova hos farmor och farfar men de skulle plötsligt vara hundvakt. Antar att det bidde nått missförstånd när Mattias bokade =) Han kan vara ganska otydlig....
Vi har inte bestämt vad det blir ikväll men det var väldigt länge sedan vi umgicks med våra kompisar så nått ska vi väl hitta på. Ett par cider ska jag iallafall hälla i mig=)

I morgon får det bli en riktig ångestsöndag innan allvaret börjar igen. Det blir några mastiga veckor nu fram till påsklovet..... Kurs, omdömen och utvecklingssamtal. Och jobb förstås=) Men det kommer gå fint. Onsdag före påsklovet åker vi upp till fjälls med Mia och Jocke några dagar. Det ska bli trevligt, dessutom förlänge jag ju påsklovet lite.

Ha en bra lördag allihopa!

Inga kommentarer: