tisdag 18 januari 2011

Ve och fasa!

Snart drar ny kurs igång igen..... Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte. Den här första 1½ veckan har känts så bra. Har bara kunnat tänka på eleverna och efter lite omorganisation så har vi två helt underbara grupper i åk 1-3 som jobbar kainonbra. Allt är frid och fröjd.
Tills nu.... lite info om kursen kom ut på First Class. Inget om innehåll utan mer upplägg om när vi har kursdagar och inläsning. Så nu har den där sköna känslan försvunnit. Börjar redan stressa upp mig för hur jag ska orka.

Jag äter så jädrans många ägg nu så jag är förvånad över att magen inte har kraschat. Snarare har det blivit bättre. Grovt bröd och ägg till frukost. Igår gjorde jag omelett till lunch och i kväll blev det omelett till kvällsmat. Tjejerna åt pannkaka men det var jag inte sugen på. Mattias jobbar sent så då kunde jag välja heeeelt själv vad jag skulle äta. Hade i lök, färska champinjoner och fetaost. Vitkålssallad till det. Mumma för magen.

Nu har pumorna somnat så jag ska göra en fruktsallad och gosa ner mig i soffan. Började kika på The Guardian en kväll i helgen när övriga klanen somnat tidigt. Ska nog fortsätta med den.

Ha en bra tisdagskväll!

Inga kommentarer: