torsdag 27 januari 2011

Torsdag

Idag har jag och Molly varit till hälsocentralen i Hedesunda. Molly på 1½-årskontroll med vaccination och jag på fotvårtsfrysning =) Kuligt värre.
För mig gick det väl skapligt men Molly tyckte inte det var kul. En sköterska, en sjuksköterskestudent och en barnläkare fick vi med oss in i det lilla lilla rummet. Alla med fokus på Molly. Hon som annars tycker att det är kul med folk tyckte det INTE då. Dessutom en spruta. Stackarn, hon grät och var så förtvivla efter att hon blivit stucken.
Viktkurvan pekade neråt. Hon är verkligen ingen knubbis våran Molly och läkaren förklarade att det antagligen beror på att hon är fysiskt aktiv. Och det kan stämma.... Hon är sällan stilla.

I helgen ska jag köpa den där efterlängtade crosstrainern. En bekant ska sälja sin och då passar jag på och slår till. Jag längtar efter den. Nu har jag iofs blivit "skidbiten" men det finns ju dagar då det måste bli hemmaträning och då passar den fint.

Det är lite svårt att förstå att det är fredag i morgon igen. Veckorna trillar på. Fast samtidigt har det varit en ganska seg vecka. I onsdags trodde jag att det var torsdag.... Det är jobbigt när det blir så.
I helgen ska vi åka med Amandas kompis Felicia och hennes föräldrar till badhuset i Avesta. Det ska bli mysigt. Har aldrig varit dit.
De hade testat en Thailändsk restaurang sist de var dit så vi bestämde att vi ska göra ett besök där efteråt. Kanske man kan få göra ett litet besök i Haglöfs outletbutik också..... =) Jag gillar den butiken skarpt.
Det ligger en Bagheerabutik (oxå outlet) alldeles bredvid. Ska nog kika in där och se om jag kan hitta nått löp/skidset.
Annars blir nog helgen lugn. Man får hoppas på skapligt väder på söndag så kanske det kan bli en längre skidtur. Tänkte ta med Amanda på en lite kortare tur också.

Amanda testade barnZumban i onsdags som ZenZen har startat här i Färnbo. Hon tyckte det var urkul och ville inte åka hem. Det är ett gott tecken. Hon kan behöva nån aktivitet utanför hemmet =) Utan mamma, pappa och lillasyster i släptåg. Hon börjar ju bli stor nu.... vår lilla tjej....

I morgon ska vi boka resa. Punkt slut! Vi har halat på det här nu och inte kunnat bestämma oss för vart vi ska åka. Men nu så!

Lisa

Inga kommentarer: