lördag 15 januari 2011

Ägg, pulka och middagssovning

Jag har blivit galen i ägg och deras funktion. Man blir ju mätt av dem! Perfekt. Åt min härliga äggmacka i morse och nu vill jag ha en till lunch också =)

Idag tog vi med ungarna på en liten pulkatur till Gysinges eminenta pulkabacke. Den är inte mycket att hurra för men några åk blev det iallafall.
Blev lite nervös när jag läste en artikeln om D-vitaminbrist hos barn. Det kunde bli alla möjliga följder. Jag är urdålig på att vara ute och leka med ungarna på vintern men nu måste jag skärpa mig. Solljuset ger ju massa D-vitaminer.

Just för tillfället försöker jag få Molly att sova middag. Som vanligt sitter jag utanför rummet och hon snurar runt i sängen och pratar och sjunger. Men snart så sover hon nog. Får jag väl hoppas...

Insåg att jag är i stort behov an nya täckbyxor. De jag har är i storlek XL och är lite för stora. Det bästa vore att slänga dem och köpa nya. Då kan jag aldrig mer tillåta mig själv att gå upp i vikt =)

Have a nice saturday!

Inga kommentarer: