söndag 16 januari 2011

Min söndag....

började med att jag kunde konstatera att Mattias farit iväg på snöskottning. Det var bara att ställa in sig på att umgås med brudarna själv.
Efter att ha intagit en frukost bestående av grovt bröd med renost på och äggröra så begav vi oss iväg till Valbo. Amanda var i behov av ett par nya handskar. Det regnade och var hur pullsigt som helst efter vägen.
Amandas handskar hittade vi på en gång och sen tänkte jag kika på skor. En jobbarkompis hade köpt ett par ursnygga skor som jag blev så avis på så jag tänkte jag skulle kika efter ett par i samma modell. Men jag hittade ett annat par och föll som en fura..... Är lite svag för kilklack men alla jag hittat är skyhöga. Idag hittade jag ett par kanonfina stövletter med helt ok klack. Och det bästa.... det låter inte om dem när jag går. Jag kan bli tokig på de stövlar och skor jag har med klack för det låter så gräsligt om dem när jag går. De här är perfekta! I love them. Hade dem till och med när jag dammsög =)

Mattias kom förbi Valbo på sin väg hem från jobbet så vi träffades och fikade mitt i Köpis. Medan vi satt där lekte tjejerna på den där lekplattan som är bredvid. Amanda kom och sa att hon var törstig så jag följde med henne för att dricka vatten. När vi kom tillbaka var Molly borta.... Paniken slog till med full kraft kan jag lova. Jag och Amanda gick mot Lindexhållet och Mattias började leta mot Coop. Ingen Molly. Hjärnan började arbeta på högvarv. Molly helt ensam bland alla långa ben. Vilken butik kunde hon vara i. Sprang som en vettvilling. När vi mötte upp Mattias igen och han inte hade Molly med sig bröt jag ihop och började springa mot kiosken vid Coop. Fick för mig att det är där man säger till om man vill ha något utropat i högtalarna. Nån borde väl se en liten ensam tjej skrutta omkring. Vem ser jag då? Jo Molly som står där och försöker bryta sig in i en Läkerolask. Helt oberörd.
Den känslan när jag såg henne går inte att beskriva. Jag blev så lycklig så jag hade kunnat spricka. Jag lovar att jag aldrig mer kommer lämna henne utom synhåll, inte ens om Mattias är med.

I morgon är det dags för jobb igen. En väääldigt lugn dag måste jag säga. Har lektion mellan 8-9,30. Sen inge mer.... Eg har jag en efter lunch men den har jag förhandlat bort. Ska till farbror doktorn med min krånglande mage. Nu ska jag få ordning på mitt liv!
Mellan 15 och 17 har vi arbetslagsutveckling, eller om det hette arbetsplatsutveckling. Hur som haver så var det en väldigt trevlig tillställning sist vi hade det. Vi får se hur det blir den här gången.
Vi har det med en väldans trevlig kvinna som heter Helena Harrysson. Hon har skrivit en väldigt bra bok som heter Våga vara vuxen. Om du är förälder tycker jag att du ska läsa den. Mycket lättsam och bra.

Säsongsstarten på Solsidan missar jag i kväll. Nattar barn i stället. Inte helt lätt med tanke på att båda somnade på vägen hem från Valbo. Men Mattias spelar in åt mig. Kl 21 ska jag dock slänga upp röven på motionscykeln och titta på Morden i Midsomer.

Ha det gött!
Lisa

Inga kommentarer: