tisdag 21 oktober 2014

Trött och öm

Fy fanken, jag är så trött på mornarna. Känner igen den där hösttröttheten. Det är kolsvart när man vaknar och kroppen fattar inte att det är dags.
När det är vår och sommar kan jag slarva lite med sömnen men det går ändå ganska bra att vakna.
Men nu sedan vi kom hem från resan är det hemskt. Måste få ihop timmarna annars är jag halvdöd.

Vaknade i morse med öm kropp. Fattade inte först vad som var fel. Ryggen värkte, armarna liksaså och benen..... Tills jag kom på att jag ju faktiskt tränade styrka i går.
Kors i taket! Jag vet! Det har skett ett under!
Styrketräningen har legat nere lääääänge nu. Skulle behöva komma igång men det känns som att det inte finns någon motovation alls.
När Mattias skjutsade damerna på fotbollsträning rullade jag ut mattan och körde lite Tabata 16 minuter. Det känns kan jag lova.

I natt kom Molly in till oss. Förr, när någon av dem eller båda kom nästan varje natt, då var jag inte lika road av det. I natt kom jag på mig med att tänka att jag saknat det.
Inser med skräckblandad förtjusning att de börjar bli stora på riktigt och det finns ingen återvändo.
Nej, fy nu släpper jag det där för annars börjar jag grina....

Ok, nu är det dags att släpa iväg den här ömma kroppen till tandborstningen. Ny arbetsdag. Vi får se om det blir fler hallelujamoments idag.

Kram på er!


Inga kommentarer: