onsdag 15 oktober 2014

Ok att vara tillbaka

Ja, konstigt nog känns det jättebra att vara tillbaka på jobbet. Trodde att det skulle vara pest och pina och att jag skulle gå och längta tillbaka. Med det arbetstempo vi har så hinner man inte sitta ner och längta tillbaka ;0)

Gjorde en "tvjuvvägning" igår. Kände att de sista Cyperndagarna hade gett en hel del fluff som var helt onödigt. En katastrof kan man säga att det var.....
Igår under dagen kände jag att kläderna inte stramade på samma vis som de gjort sedan vi kom hem. I morse var två kilo borta.......
Ett tydligt tecken på att det är vätska jag i första hand drar på mig. Skönt! Men jag är inte tillbaka till min vikt som jag hade innan resan.

De första dagarna på Cypern åt jag bra och kunde stå emot allt sött och all pommes som serverades. Tog promenader på em/kvällen och jag trodde jag skulle kunna stå emot hela veckan. Det kunde jag inte. Som vanligt börjar det med en liten grej som jag smakar sedan byggs det på.
Sväller upp, magen blir kass och jag blir trött.
Men allt det där vet jag ju redan. Om jag bara kunde ha karaktär och stå emot.....

Känns på så vis skönt att vara hemma till mitt fettkaffe på morgon, omeletten till lunch och gomat på kvällen.
Frukosten var i och för sig ok ur LCHF-synpunkt där på Cypern. De stekte omelett, hade ägg i olika former, bacon, salami, skinka och ost. Så dagen startade alltid bra ;0)

Nu ska jag ge mig i kast med dagens göromål.

Kram!

Inga kommentarer: