måndag 13 oktober 2014

Cypern 2014

Ja men då var vi hemma igen då......
Vi har haft en underbar vecka. Kände mig inte riktigt klar med sol och bad (mest sol för mig). Några dagar till så hade jag kanske känt mig färdig =0)
Har stekt från förmiddag till sen eftermiddag. Mest vid poolen men några avstickare blev det till havet. Ungarna är inte så överdrivet sugna på saltvatten så de föredrog poolen. Dock var havet varmare än poolen.

Avfärden startade klockan 2 på natten. Det var tur att vi åkte i tid. Molly hann bli åksjuk och spy på vägen till Arlanda...... Men vi hann fånga upp det så kläderna klarade sig.

Havsbad i vatten som säkert var 27 grader varmt.

Molly var en flitig cyklopsimmare.

Molly och Olle i strandkanten.

Utsikt från första dagens lunchhak.

Nyinköpta hattar och keps.

Poolview.

En hel del bus i poolen blev det.

Två filosoferande fisar.

Nytt intresse har skapats - snorkling. Dock hade hon inte hunnit köpa snorkel här.
Men ut på djupt vatten liggandes gränsle över luftmadrassen kikade hon på firrar där nere i djupet.

Mer poolbus.

Middag på "Oscars". Fotograf - Molly Jansson.

En dag på badlandet på grannhotellet.

Amanda tillbringade en hel del tid under parasollet med en läsebok eller mattebok.

Åååh, jag längtar verkligen tillbaka!

Åt ena hållet; utsikt över poolen. Åt andra hållet; utsikt över havet.

Jag vill åka igen! Det var så ljuvligt! 
Förutom när humöret tröt på slutkörda barn....... ;0)

Nu ska jag börja spana efter ny resa. Kanske blir det en snorklingsresa till Egypten.
Vi börjar med Oxberg om två veckor ;0)
Det blir lagom avancerat.

Kram!


Inga kommentarer: