måndag 27 oktober 2014

Totalt avkopplad

Helgen är över och trots att den har varit lika "kort" som vanligt så känns det som att den var jättelång. Vet inte varför. Kanske för att jag känner mig helt avkopplad och utvilad. 
Vi for iväg tidigt på fredag eftermiddag och stannade bara till på ICA Maxi i Mora och handlade mat.
Sen for vi raka vägen upp. Svinkallt när vi kom dit men det gick ganska fort att få upp värmen i stugan.
Det är något speciellt med att få somna framför en brasa.....

Lördagen blev en baddag. Efter frukost for vi till Sälen och Experium. 
Efter att ha läst om snö och sett bilder från förra veckan så hoppades vi på att få se snö i mängder. Men icke. Allt hade regnat bort. Ett par snöhögar hittade vi ändå ;-)

Självklart måste man testa dem <3 p="">

I år var jag modig där inne på Experium. Jag gav mig på en rutschkana. Man sitter i en ring och far iväg. Långt var det.
Ångrade mig redan när jag satt i starten.
Fy fanken säger jag! Jag kom ner alldeles skakig och illamående. 
Under färden fick jag tvinga mig själv att ta djupa andetag annars hade jag fått panik. 
Men jag gjorde det. Fast bara en gång......


Vi hann även med lite shopping. 
Amanda hittade ny vinterjacka. 
Mattias fick tag på nya snowboardskor. 
Molly nya vinterhandskar. 
Jag då? Ingenting!
Kul för de andra!

Mot kvällningen for vi tillbaka till stugan för lite mat och mys.

Igår vaknade vi tidigt eftersom klockorna var omställda till vintertid. Vi slöade en stund i stugan, åt frukost, packade ihop och åkte hemåt. Vi hann med några shoppingstopp såklart! ;0)
Ett stopp i Insjön och ett i Kupolen. Som vanligt var det damerna som shoppade. 
Vi avslutade med söndagsmiddag på Max ;0)
Sen for vi hem.
Blev dock ett snabbt stopp här hemma eftersom damerna skulle till mamma och pappa på översovning. Jag ska till Sandviken idag på morgonen och för att slippa gå upp allt för tidigt fick de sova där. 
Nu "sliter" jag på i två dagar sedan blir det ledigt igen.
Två studiedagar.

Ha det gött!




Inga kommentarer: