tisdag 28 oktober 2014

Frrrrrrredag!

Jajemän! Idag är det fredag, i alla fall för mig ;-)
Tänk om man alltid kunde ha tvådagarsveckor. Fast, då skulle man kanske tröttna på att gå hemma och ha så mycket fritid.
I går förmiddag var jag på träff med andra lärare som jobbar med "Skriva sig till läsning" och när vi slutat ville jag helst åka tillbaka till skolan och jobba med eleverna. Det var verkligen en givande förmiddag. Man blir så inspirerad av att höra andra berätta om hur de gör.
Jag hoppas att även jag kunde inspirera någon......
Men jag får vänta till måndag innan jag får träffa dem. Jag ska nog överleva ;-)

I morgon ska vi till Högbo Bruk på spa. Jag, damerna, Pia och Felicia. Det ska bli mysigt!
Det är i princip det enda vi har bokat in de här dagarna. Ett besök på badhus hade jag tänkt men Amanda följer med Wilma dit idag och vi badade i lördags, så det få räcka.
Kanske det blir något lekland, ett besök på Järnvägsmuseet med Halloweenpyssel, grillning ute eller helt enkelt slappa dagar hemma.
Vi får se.

På lördag är det i alla fall urnnedsättning. Det är morfar Frans som äntligen ska få komma ner i jorden bredvid mormor och morbror Magnus.


Kram

Inga kommentarer: