torsdag 24 oktober 2013

Några dagar har passerat

Snart en vecka har gått sen jag var in här sist...... Veckorna bara rusar på! Nästa vecka är det höstlov. Jag jobbar måndag-onsdag men torsdag och fredag får jag vara ledig. Inga bokade planer men barnen vill att vi ska åka på en Ålandskryssning =0)

Ska göra min gymdebut på lovet. Har äntligen fått tag i människan som skriver ut gymkorten och från 1:a november börjar min nya karriär som bodybuilder..... he he he he.
Körde ett litet kombinerat styrke- och konditionspass här hemma i måndags. Efter det är jag helt övertygad om att jag behöver använda mina muskler lite mer. Träningsvärk från helvetet och i går var det ju dags för Zumba igen.....
Tack och lov så brukar träningsvärken inte kännas så mycket när musklerna blir varma så det gick bra.

I dag är det dags för Zumba igen med eleverna som valt det på Elevens val.
Sen bär det av till Hedesunda för klippning av barret. Jag ser förj¤¤lig ut i huvudet.
Efter klippet åker vi vidare till Valbo för lite komplettering till sovrummet.
Sist tar vi fredagsmys...... Mattias åker på kryssning med jobbet i morgon så vi tar fredagsmys på en torsdag. Bio och mat är planen.
Vuxet folk i familjen vill äta på Churchstreet. Barnfolket vill äta på McDonalds. I det här fallet tror jag de vuxna måste sätta ner foten och säga ifrån...... ;0)

Annars ska vi ha en lugn helg. Jag och Cecilia ska följa med mamma, pappa och ett gäng pensionärer till Torsåker på revy och mat. Det ska bli kul, både med revy och sällskapet. Det är ett trevligt gäng vi ska umgås med =0)
På söndag ska tjejerna på äventyr med mormor, morfar, Hampus och Nellie. Så där få vi en ensam dag....
I söndags var vi också barnlösa. De sov hos mormor och morfar eftersom vi varit på galej på lördagen. Fy farao så tyst det var. Fick nästan lite ångest. Vad sjutton ska man göra den dagen då barnen flyttar hemifrån????
På söndag tror jag i alla fall att jag ska måla om lite möbler. Är inne i en "göra om-fas" nu.

Nu ska vi göra oss redo för en ny dag.
Vet ni om att det är FN-dagen i dag? Det ska vi fira på skolan i dag!

Ha det gött!



Inga kommentarer: