måndag 14 oktober 2013

Helgen är över

Den här gången känner jag verkligen att jag skulle behöva förlänga helgen. Den gick alldeles för fort och jag känner mig allt annat än pigg. Hesheten har börjat vända, men huvudvärk och snortjockt huvud. Nyser mest hela tiden. Somnade runt 1 i natt. Ja, man kan säga att jag har haft bättre dagar......
Brukar inte känna att det är jobbigt med måndagar men idag känns det pest.

Ganska lugn helg.
Kissemisspojkarna kom i fredags. Det tog 2 minuter så hade den ena letat reda på en dörr som stod på glänt. Klockan 8 på kvällen hittade vi honom. Tack och lov!!!!!!
Sen har de mest bara varit skygga och rusat iväg när vi visat oss. Livrädda men GALET söta!
Det blir nog snart bättre. Vi närmar oss försiktigt.

I går var vi i kyrkan på skörde/familjegudstjänst. Amanda var med och sjöng med kören. Det kändes jättekonstigt. Det var inte länge sedan jag själv stod där med ungdomskören och sjöng och min mamma och pappa satt där och lyssnade. Nu är det jag som är förälder!!!!! Min lilla gosefisa har blivit stor och sjunger för full hals inför hela församlingen. Jag har lite svårt att vänja mig vid tanken på att åren gått så fort.

Efter kyrkan följde Amanda med Felicia hem, Molly följde med mormor och morfar. Jag och Mattias gav oss iväg på sängjakt. Vi har velat länge nu. Hittade ingen utan fick med ett vardagsrumsbord i stället =0) Det var tur för vårat är påväg att rasa ihop.
Väl hemma beställde vi en på nätet istället. En chansning, jag vet, men det är fri frakt och fri retur om man inte är nöjd. Då kan man ångra sig =0)
En ljusgrå kontinentalsäng. Det blir bra i vårat sovrum som ligger i mörkt läge.
Nu ska bokhyllorna ut, gamla sängen ut, golvet ska slipas och oljas - detta ska ske under denna vecka eftersom sängen eventuellt dyker upp i veckan.
Någon slags arbetsplats ska jag försöka få till där också.

Nu stundar en ny vecka. Inget inplanerat förrän lördag då det är dags för tre kalas! Ett på dagen, det är lugnt. Klockan 17 startar 60-årskalaset upp och lite senare 45-årskalaset. Vi har dock sagt att vi får ta och ansluta till 45-åringen senare när drinkarna kommer fram ;0)
Måtte jag bli kry till dess. Måste vara kry till onsdag redan då det är Zumbadags! Längtar lite extra till onsdagar nu för tiden.....

Ha det bra i dag!

Kram!
 

Inga kommentarer: