torsdag 3 oktober 2013

Köksstök och Zumba

I går var det minst sagt en hektisk dag. Men det var helt självförvållat.
När jag och Molly (Amanda var hos Felicia) kom hem drog vi igång stora köksarbetet.
Vi gjorde vitkålssallad, bakade solrosbröd och sist betade vi av en sats nöt- och kanelbollar. Ett litet experiment som blev väldans lyckat.
När vi var klar med det slängde vi ihop kvällsmaten.
Molly är en väldans bra liten piga i köket. Snart är det nog hon som fixar mat och bak i den här familjen ;0)

Efter maten brassade vi iväg till elljusspåret där det var dags för avslutning på terrängserien. Många springande barn, medaljer och korv med bröd.


Efter det drog jag vidare till Tallhallen eftersom det var dags för Zumban......
Det gick bra och var kanonkul!!!!!! Mycket folk och de flesta såg glada ut efteråt ;0) 
Nu vet jag ju att alla inte kommer tillbaka, så är det alltid. Lite bortfall får man räkna med ;0) Fast å andra sidan vet jag flera som inte kunde komma igår men som kommer nästa gång.
Det var extra roligt att det hade åkt folk från både Årsunda och Hedesunda hit. Hoppas de återkommer.

Idag blir det lite längre dag igen, utvecklingssamtal..... Några eftersläntare. 
Sen blir det hem för packning inför helgens tripp till Rättvik, Oxberg och Sälen.
Det ska bli mysigt med en lite "weekendresa" med Mattias och småfolket. Det var ett tag sedan vi var i väg på någe kul. Det är mest kalas nu för tiden :0)
Det är dock kalasuppehåll den här helgen men sen drar det igång igen. Nästa helg är det 7-årskalas, helgen därpå 60-årskalas och jag misstänker att det dimper ner en 7-årskalasinbjudan snart. 
Tur att det är kul med kalas!

Nu ska jag försöka få damerna att avsluta sitt pärlande. Idag har de dragit igång ett pärlprojekt på morgon. Jag fattar ingenting...... De brukar ju ligga helt avtrubbade i soffan på mornarna och försöka vakna till.....

Kram!

Inga kommentarer: